Vilja att bli mamma skrev 2014-06-17 11:17:33 följande:
Jag har under åtta års tid kämpat att bli gravid. Gjort flertal IVF och gått adoptionstrappan osv. Men gjorde ett sista tappert försök att. Bli gravid genom spermadonation. Det lyckades tre gånger. Första gången MF i v 7, nästa fick vi MF direkt och nu i v 16+5. Vi har varit på UL fyra gånger under senaste graviditeten. Sista gjordes för en månad sedan då jag hade panik att barnet dött. Men har sen haft känslan att något varit fel. Men inte velat kontakta sjukvården och vara nojig. Kontaktade nu barnmorskan och fick komma in då jag haft tung huvudvärk och tyckt att något är fel. Hon hittade inga fel på mig men hjärtljuden i magen hittades inte. Så vi fick åka till BB och där konstaterades det att barnet dött i magen strax efter ultraljudet för fyra veckor sedan. Har fött ut tjejen och det var jobbigt... Nu vet vi ingenting om framtid eller nutid allt är svart.
Lider med dig och förstår din känsla :(
Själv har jag flera sena missfall och nu ett tidigt MA i vecka 8 (dött i vecka 5) så sent som i måndags. Är ofantligt trött på detta och känner väl att det snart får räcka med försök, orkar inte våga hoppas varje gång för att sedan dras ner bryskt på jorden igen.. Man lever bara livet en gång och det kanske är dags för mig att inse att det inte blev som jag hade hoppats och längtat efter. Håller med om att framtiden känns svart.
Tycker dessutom sjukvården lämnar en åt sitt eget öde då jag inte har svårt att bli gravid. Men resultatet är ju detsamma att det inte blir några barn.