• Linisen

En länk här från aftonbladet om för tidigt klimakterie......äntligen kanske på väg mot en lösning????

För oss som har kommit in i ett för tidigt klimakterie men också givetvis för andra som är nyfikna.

www.aftonbladet.se/foraldrar/article1748914.ab

• Svar på tråden En länk här från aftonbladet om för tidigt klimakterie......äntligen kanske på väg mot en lösning????
  • Hjartesjalen

Oh, om du visste hur mycket tankar jag/ vi har, jag hittade en sida pa natet for 2 veckor sedan ang NaProTechnology har i USA o det sags dar att dom e valdigt duktiga pa att oppna upp blockerade aggledare samt bevara dom oppna men man ska ga igenom en del saker forst, i 2 manader,jag har kola i huvudet nu! Tank om jag kunde fa dom oppnade??

Dom arbetar pa ett annat satt an vissa sjukhus gor som "bara oppnar aggledarna" sags det o man traffar en larare forst som lar ut exact hur kvinnokroppen samt cyclarna fungerar osv. Dom menar ocksa pa att nar man har endo o arrvavnad i buken sa ar det valdigt stor risk for missfall o att da gora IVF/ICSI ar bortkastade pengar, o att detta med att oppna ledarna ar sa nertystat eftersom IVF blir storre aven om det inte ens lyckas till 40% sa ar vi manniskor forsokskaniner for det o far vackert betala aven om vi inte blir gravida osv.

Ja.......sa sager dom.

www.NaProTechnology.com om nagon vill lasa, jag ringde en representant, en larare har i min delstat, hon var jattetrevlig men dom har svart att saga inom genomgangen pa 2 manader hur stor kostnaden skulle bli for en operation o oppna aggledarna, det beror pa allt lakaren beh gora som dom sager vilket jag forstar, men, vi har inte rad att gora allt o sedan fa veta att vi inte har rad att oppna ledarna.

Nu pratar jag pa om en massa men jag ville saga o se vad ni sager om detta, ga garna in pa hemsidan o las lite o se vad ni tycker.

Kram fran mig!!!!

• Kansas18

Öppna äggledarna...ojojoj det där kan jag ingenting om...hoppas iallafall att du får hjälp. Lycka till och skriv gärna hur det går.

Det har varit tyst här i tråden, det är bara du hjärtesjälen och jag som är här och surrar. Nåja det är ju inte så bara. Undrar vad alla andra gör en dag som denna.

Nu ska jag bli bjuden på restaurang av sambon...gulle han. Ha en superfin alla hjärtans dag allihopa.

Kramar K

• plupp06

En dag som denna har jag blivit överöst av blommor, choklad och god mat av sambon! Vilken fantastisk snubbe man har, som orkar stå ut med en humörväxlande "tant" som man numera blivit. Kram på er alla!

Kansas18 skrev 2008-02-14 16:37:28 följande:
    Undrar vad alla andra gör en dag som denna.Nu ska jag bli bjuden på restaurang av sambon...gulle han. Ha en superfin alla hjärtans dag allihopa. Kramar K
  • Hjartesjalen

Hello!! Ja, jag surrar vidare har haha! Idag har jag fatt blommor choklad, mjukisvovve, underbara kort+god middag ute!!! Sa underbart!! O jag gav lika mycket till honom, min underbara man!!

Vet ni vad!? Jag kollade ju mina aggledare i onsdags, o da fick jag beskedet om att DOM E OPPNA!!!!!!!!!! Jag kan inte fatta det, o vi funderar nu fram o tillbaka om vi ska ga vidare med forsta planen som var att gora en vasectomyreversal pa mannen!

Kram tjejer!!

• Kansas18

Hej på er tanter!

Härligt med så fina män vi har eller hur? Vad gjorde vi utan dom!

Så bra hjärtesjälen att dina äggledare var öppna. Väntar med spänning på att få höra fortsättningen. Var i USA bor ni? För visst var det där ni bor?

Estra hur går det för er?

• Hjartesjalen

Vi bor i en liten stad i IOWA. Vi har sa mycket sno sa det racker till halva jordklotet haha!

• plupp06

Det händer inte så mkt just nu i ÄD processen, är anmäld till Huddinges kö, men det är ju en en så hiskeligt låååång väntan där. Pysslar istället mest med förberedelser genom att läsa och ta reda på information. Känner att jag vill vara väl förberedd för en ev ÄD och skapa de bästa förutsättningarna (om det nu finns några sådana..)Har tagit massvis med prover för någon vecka sedan och inväntar nu provsvar. Är lite nervös över att jag har en massa fel som ev kan försvåra en ÄD, men försöker att slå bort den tanken och inte oroa mig i onödan. Försöker att ta dagen som den kommer!!

• Kansas18

Vet du hur lång beräknad väntetid det är på Huddinge? Det är sååå jobbigt att vänta. Vad bra att du har fått ta en massa prover. Se det såhär att om det är något avvikande så är det jättebra att veta det så att du kan få det bästa förutsättningarna som finns för att äggdonationen ska lyckas. Tänk positivt :)

Hjärtat i Sverige har vi nästan igen snö jämfört med tidigare år och då bor jag ändå i norra Sverige. Det tinar och snöar lite om vart annat så det blir jätte halkigt på vägarna. I södra sverge verkar det vara vår med vårblommor som börjat komma. Konstigt men vi får väl acceptera att det är såhär vintrarna kommer att se ut framöver. Tråkigt med pissig vinter men härligt med tidig vår. Får man fråga hur det kommer sig ni bor i USA? Intressant land att bo i skulle jag tro.

Nu ska jag ner i källaren och jobba. Håller på att renovera tvättstugan. Ha det!

• Hjartesjalen

Det var jag som flyttade hit till USA, traffade min underbara man via natet, o jag har familj har pa min pappas sida som jag brevvaxlat med i manga ar.

Joda, i borjan for over 2 ar sedan nar jag forst flyttade hit vart det jattespannande, allt sa nytt osv, nu e det mest "vanligt" hihi! Men jag trivs bra, men jag saknar otroligt min familj samt havet, svensk mat, godis, svensk TV osv, ja, sa e d et.

Men vi ska flyga till Svea i Juni, over midsommar o det, kan knappt vanta!

• Kansas18

Jag har en kompis som oxå bor i USA och träffade sin man där. Även hon längtar mest efter familjen såklart. Jag kan förstå det! Hon ska oxå komma hit i sommar, ska bli så kul att få träffa henne det var flera år sen sist.

• bullenochgrisen

Åh äntligen en tråd för mig. jag har också pof. Hittade denna tråden genom lite googlande. när jag var 12 år fick jag min mens, mwn när jag var 13 så försvann den plötsligt. fick gå igenom en mämgd tester. tillslut när jag var 16 år gjorde de en titthålsoperation och tog ut äggvävnad och frös ner. jag har komtaktat fertilitetskliniken i huddinge då jag och sambon vill ha barn tillsammans. väntar varje dag på den där kallelsen. vill bara få ett svar på hur vi ska gå till väga. det är hemskt att inte kunna styra över någonting man verkligen löngtar efter. och qtt man inte vet vad man ska behöva få gå igenom för att få ett barn. jag är bara 24 år och sambon 27, han har redan en dotter sedan tidigare som vi har hos oss på deltid. vet ni hur det går till när man tinar fryst äggvävnad? Tinar man upp den och förslker få den att producera ägg utanför kroppen och då genom ivf eller ger de mig hormonbehandling där de sedan plqcerat tillbaka vävnaden? Hur lönge ska man behövq vönta på den där kallelsen från ks???

Svar på tråden En länk här från aftonbladet om för tidigt klimakterie......äntligen kanske på väg mot en lösning????