• bobobebis

Tror jag hamnar på syket snart

Jag har världen problem.
    Min son som är 13 månader vägrar sova i sin egen säng.

Han vill sova i vår säng så vi har nu 3 sängar ihop satta, men han ligger o gnäller hela natten, alltså han sover, men jag sover inte. Har försökt med öron proppar men det funkar inte.

O snart om 2 mån tänkte jag börja jobba på heltid (jobbar 2 dagar i veckan nu) hur ska det gå.

Det vi vill är att han ska sova i sin spjällsäng nu, och sedan om en månad att han får sova i eget rum, men vi lyckas inte få honom att sova i spjällsägen ens...

snälla snälla hur har ni gjort med allt gnällande på natten o få ett barn som har sovit i er säng sova i sin engen??????

• Svar på tråden Tror jag hamnar på syket snart
  • Nocia

Ni har väl förmodligen testat allt, men jag skriver ändå, har ni provat ge honom mer välling? Kan han vara hungrig? Min son (som också är 13 månader) hatar sin spjälsäng. För en vecka sen fick han egen växa-säng. Visst protesterar han fortfarande, men nu går det i alla fall att få honom att sova i sin säng. Tills typ kl 2 då vi måste hämta honom, men det är ju ett tag. Vi köpte sängen på blocket, billigt och bra!

Vad det gäller gnällande så vet jag inte. Nu gnäller sonen ibland, men det tror vi är för att han håller på att skolas in på dagis och har mycket mardrömmar. Men det är så lite att det stör inte.

• linhen

Kan du sova i ett annat rum?

• linhen

Min son sov med oss till 2,5 år och valde sedan själv att byta till egen...

• Sailor

Försök fixa annan säng, vissa bran gillar inte spjälsäng. Växasäng?

• VackertVäder

Min dotter sover bäst om hon ligger lite "trångt" så jag har lagt stora kuddar med en grop emellan som hon ligger i, funkar bra för oss! Sen sover hon i min säng - själv dagtid och med mig nattetid, hon skulle aldrig gå med på att bli instängd i en spjälsäng...

• Stumpan2

dom är inte för små för växasäng då? tänkte på fall-risken. för jag har haft funderingar på att införskaffa en till dottern som är lite över året, men tänkte att hon nog är för liten. eller ställer ni något för säng-sidan så att de inte kan klättra/ramla ner?

• bobobebis
    Sailor skrev 2008-02-03 20:11:52 följande:
    Försök fixa annan säng, vissa bran gillar inte spjälsäng. Växasäng?
    Jag är rätt att han ramlar ur så han sover... han har lärt sig att gå ner själv från en vanlig säng, men då är han vaken.
  • Marlene B

Ge honom mycket välling innan han somnar, ingen sover bra på tom mage.

Sedan så kan ni ha hans säng bredvid er och hålla hans hand när han ska somna då känner han ju att ni är nära trots att han ligger i egen säng.

• Nocia

Vi köpte en stödbräda på ikea till sängen.

Svar på tråden Tror jag hamnar på syket snart