Hoppas någon har varit med om detta.......
Jag undrar om det är någon här inne som lyckats bli gravid trotts blockerade/täta äggledare, då menar jag lyckats utan hjälp av IVF. Hoppas någon känner igen sig.
Jag undrar om det är någon här inne som lyckats bli gravid trotts blockerade/täta äggledare, då menar jag lyckats utan hjälp av IVF. Hoppas någon känner igen sig.
någon....puffar upp lite.
Inte jag personligen, men syrrans väninna blev det!
Dom gjorde utredning och fick beskedet att det inte skulle funka naturligt eftersom hennes äggledare var blockerade av ärr bildningar eller vad det nu var.
Dom blev uppsatta på IVF, bokade to m tid privat och fixade med lån- och vips blev hon gravid...
Hennes pojk fyller 3 i år, hon blev gravid ganska snart efter honom men fick mf sen blev hon gravid igen och har nu en till son som föddes 2007
Så det KAN gå iaf!!
Någon mer som kan berätta elelr vet /känner någon som blivit gravid trotts blockerade/täta äggledare, skulle va kul och höra
puffar
ingen....
Min svägerska väntar nu sitt andra mirakel trot enbart en äggledare kvar som är totalblockerad enligt alla tester.
Första mirakelbarnet är nu 16 månader o kom till direkt efter en spolning som troligen har gjort en mikrosopiskt passage. Chanserna var 0,001% för dem att bli gravida på normalt sätt. Barn nummer två väntas nu i mars o är lika mirakelartad hon. Läkarna skakar på huvudena om att de haft fantastisk tur.
Rådet de fick av läkarna var att sätta upp sig på privat IVF för att få en vettig chans inom rimlig tid. Nu funderar hon på att sterilisera sig istället. *S*
ojjjj sterilisera sig det va värst a men det räcker väl emd 2, man är ju glad om man får ett men iaf
Bägge mina äggledare är totalt blockerade, det konstaterade min gyn efter en spolning....man kanske ska göra en spolning till hehe ...kanske lyckas då, men det måste vara nått annat, eftersom vi gjort ET, FET nr 1 som misslyckats , nu i slutet av feb ska vi göra FET NR 2, vid en ivf så har jub inte äggl. nått med behandlingen att göra efetrsom dem sätter i ägget i livmodern direkt, hm aja, det har väl svårt att fästa eller nått a vem vet. Tack för svaret
Kul och läsa om lite possitiva berättelser.
Spolningen ger inte 100% gatanti att äggledarna är blokerade. Det är endast laporoskopi ger 100% svar.