• Maddish

Skulle du köpa en klänning till din pojke om han hade velat ha en?

Förklara gärna varför du svarat som du gjort.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-07 10:28
    Och hade han fått ha den på sig mer än bara hemma..

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa en klänning till din pojke om han hade velat ha en?
  • oOrosamarängerOo

Skulle han vilja ha en klänning, så skulle han få det. Inte har han blivit mindre manlig (om man  kan säga det om en 2½-åring) eller lidit av varken rosa röda eller blommor på kläder, eller rosa vagn.

♥ ♥ ♥ liten tjej i magen ♥ ♥ ♥
  • gintonic77
    SooJuicy skrev 2008-02-10 13:17:30 följande:
    Skulle han vilja ha en klänning, så skulle han få det. Inte har han blivit mindre manlig (om man  kan säga det om en 2½-åring) eller lidit av varken rosa röda eller blommor på kläder, eller rosa vagn.
    Men det är knappast "pojkkläder" du köpt till lite tjej i magen.
  • oOrosamarängerOo
    gintonic77 skrev 2008-02-10 14:09:17 följande:
    Men det är knappast "pojkkläder" du köpt till lite tjej i magen.
    Ehh ursäkta, vad har det med saken att göra?? :-O Inte för att det hör hit, men gillar rosa och klär både min son och dotter i rosa!
  • oOrosamarängerOo

gintonic: Förstår faktiskt helt ärligt inte vad du vill komma??

• Polgara

Nej..har aldrig klänning eller kjol själv så..opraktiskt som fan! Min dotter har sällan kjol själv..lite svårt att klättra med.

• emmsan123

Min son provade min BH häromdan, det är väl lika bra att börja spara till terapin!

Min finaste, Oskar 060329
  • swemaria66

Våran kille vill ibland ha hårspänne eller en toffs i luggen...har lille syrran det så vill han oxå ha och då har han fått det.....han har haft så till dagis,hemma eller när han går ut...händer inte lika ofta nu, var mer i höstas...nu handla detta inte om att ha klänning...ville bara berätta hur våran son brukar vilja ha...han har inte frågat om kjol eller klänning ännu men han har haft princess klänning på dagis...små sötisar

Mina små underbara barn
  • Knyttet och K

Självklart skulle han få ha klänning om han skulle vilja det.

• PID

Fortfarande en majoritet på nej-sidan?!!

Vart är världen på väg? Bakåt??

• danitra
    PID skrev 2008-02-11 00:12:36 följande:
    Fortfarande en majoritet på nej-sidan?!! Vart är världen på väg? Bakåt??
    Ja, back to the 30-ies!
  • timmerbacka

Kunde inte rösta. Men det är klart han skulle fått en klänning om han ville ha en. Men att ha den hemma!!

Linus 051127 & Mijo 070908
  • namaste

självklart en klänning, barn är inte lika medvetna som vi i könsroller/koder, i alla fall inte barn under 4-5 år.

• Iskristall

Nu har jag ingen son men skulle jag få en skulle jag inte köpa en klänning till honom. Jag anser att en klänning är ett tjejplagg, vilket det också klassas som. Jag skulle inte uppskatta om min sambo satt på sig en av mina klänningar på festen, eller att han också har brudklänning kanske på bröllopet.. (observera att det är min åsikt) Hemma skulle däremot min son få springa runt och klä ut sig i klänning om han ville.. men som sagt är det inget jag skulle köpa till honom för att jag tycker det är ett lämpligt passande plagg en son.

• Cecilia84

Japp visst hade han fått det, tiara och spö och hela köret om han nu ville det.
    Inte ska vi uppfostra någon fjöns här inte, utan självsäkra barn och starka barn som vågar vara den som den vill vara utan att påverkas av könsroller och fördomar. Jag fick ju vara pojkflicka när jag var liten så varför inte ha en pojke som gillar dockor mm

De som jag känner som håller på o nojar över leksaker färger och kläder har ju mesiga barn med. Men det är ju min åsikt och menar då inte att man inte kan få säkra och starka barn på annat sätt.

• 80S

Svår fråga....
    Han hade nog fått en klänning kanske men till att ha hemma och så tror jag. Jag tycker inte att barn ska uppfostras som killar / tjejer direkt. Min dotter som är 5 i år har ju snickarlåda, Lego, Bilar och såna "kill leksaker" lika väl som hon har dockor och sånt med.
    Min son är bara 11 mån men jag kommer ge honom dockor att leka med oxå.
    Kläder är lite svårare dock tösen har mest rosa, lila ch sånt men det är för att hon väljer det.

• milimina
    Bonanza skrev 2008-02-11 09:28:50 följande:
    Ha ha, nej för DÅ fick ju pojkar ha klänning!
    faktiskt då hade alla små barn kolt. byxor fick pojkar på sej först som 4-5-åringar.
  • natalie02

jag tycker att det ska vara fritt för var och en varför ska man ha fördomar nästan om allt?

• saltgurka

Näää, omröstningen avslutad! Varför kan inte folk lära sig att ändra datumet innan de skapar en poll?

Svar på tråden Skulle du köpa en klänning till din pojke om han hade velat ha en?