BUP
Jag har en 14 årig dotter som jag har stora problem med. Hon är arg ofta, sköter inte skolan, otrevlig mot lärarna och har börjat skolka. Jag har kontakt med lärare och rektor så vi ska ha möte angående detta. Jag har frågat om hon inte mår bra men det säger hon att hon gör. Jag vet inte hur jag ska bemöta henne, ska jag ha hårda regler? ska jag låta henne vara och låta hennes tonårshormoner ha sin gång? Jag tjatar om läxorna men jag känner att jag kan ju inte tvinga någon som inte vill plugga. Ibland är hon underbart go tjej men ofta så är hon sur och svarar otrevligt. När ska man kontakta barnpsyk eller annan proffisionell hjälp. Hur skiljer man på vanliga tonårsproblem och problem som man behöver hjälp med? Jag har tid idag för att prata med skolkuratorn ang hur jag ska bemöta problemen, det var jag som kontaktade kuratorn för jag är alltid så ledsen för att vi har det så här. Hon är ju ändå min underbara älskade dotter trots att det känns som om hon hatar mig och resten av familjen. SNälla ni jag behöver all hjälp jag kan få.