• Hickotea

Någon med lågt östrogen och planerar barn?

Hej
    har fått veta att jag har för lågt östrogen i blodet för att ägglossning ska funka.
    Någon fler som har för lågt östrogen?

• Svar på tråden Någon med lågt östrogen och planerar barn?
  • Hickotea

jag har lågt östrogen + låga värden hypofyshormon LH + FSH, vilken ger dålig stimulering av hypofysen.. vad får du för behandling?

• rebecca82

Hej ja vet inte om de e samma men jag har haft en hypofys tumör som ja har opereat bort..vi va på uredning/ eller ja träffade läkaren i dag om hur vi skall göra o så...
    O ja har för lågt östrogen..

• Mojje71

Detta ämne intresserar mig också.

Tog prover på hormoner etc i måndags morse. Hur lång tid tar det att få svaret?

Låter inte kul att alla värden är dåliga, vad gör du då?

Jag har även börjat äta Sandomigrin pga stora problem med migrän, vilket har gjort att jag gått upp en massa i vikt.

• tantgrön
    Hickotea skrev 2008-02-07 20:33:43 följande:
    jag har lågt östrogen + låga värden hypofyshormon LH + FSH, vilken ger dålig stimulering av hypofysen.. vad får du för behandling?
    jag har precis ätit min andra omgång av pergotime, och ska fråga min läkare i dag hur det skulle fungera med metformin på mig, har hört mycket bra om det, det hjälpen kroppen att produsera hormon.
  • Hickotea

till Mojje 71:
    jag fick svaren på mina hormonprover inom 2 veckor, men då var det via brevsvar. Går nog fortare om ni har telefonkontakt.
    Vad är orsaken till att du lämnat hormonprover?
    jag har börjat äta östrogen tillskott (Trisekvens) för att öka östrogenhalten i kroppen. Kan göra att menscykel och ägglossning normaliseras. Jag ska på återbesök när jag börjat på andra kartan, för att se om östrogenhalten ökat och då ev få pergo för att stimulera ägglossning.

• Hickotea

läkarens bedömning var att jag idag har för låg östrogennivå för att pergo skulle funka, därför rekommenderas jag att först äta östrogen 1-2 månad för att höja nivån för att lättare kunna stimuleras

• Mojje71

Till Hickotea; tog proverna pga ändrad mencykel samt äl.Fick svar i fre, inga fel på proverna. Skönt, kör nu med äl-stickor.

• Hickotea

Mojje71: va skönt för dig

• perjo

jag har precis börjat med min tredje dos av östrogen (femanest) och pergotime. Jag har för tun slemhinna i livmodern och sedan vill de att äggen växer till mera...

• Mojje71

Perhe; hur upptäckte de att din slemhinna i livmodern var för tunn?

• Hickotea
    perjo skrev 2008-02-11 18:42:32 följande:
    jag har precis börjat med min tredje dos av östrogen (femanest) och pergotime. Jag har för tun slemhinna i livmodern och sedan vill de att äggen växer till mera...
    äter du både femanest och pergo? hur funkar det för dig?
Svar på tråden Någon med lågt östrogen och planerar barn?