• Svart ros

Vad är det med Kina/Asien och djurplågeri?

Gång på gång får man läsa om deras sätt att snvända djur i underhållningssyfte där djuren plågas och torteras. Givetvis försiggår djurplågeri överallt i världen men just Kinas/Asiens extrema former av djurplågeri/slakt är ju världskända, alla vet vi ju om det. Men hur kommer det sig egentligen att just dessa länder i Asien gör så här? Varför ska underhållning gå ut på att se djur bli torterade och dödade? Är asiaterna verkligen så här grymma eller handlar allt bara om pengar och sen förstår dem/bryr sig inget mer?
    Jag tycker inte illa om Asiater, jag ogillar bara all form av djurplågeri.

• Svar på tråden Vad är det med Kina/Asien och djurplågeri?
  • Lurvenpajsaren

Jag kan lugnt påstå att jag har fördomar mot Kina som land pga av deras s k djurhållning. Även mot vissa andra asiatiska länder, t ex Thailand.

• Morbid Mistress

Jag tror inte att det handlar om grymhet eller dumhet utan att man helt enkelt har andra typer av normer vad man anser vara djurplågeri eller inte. Vi har ju också olika normer för olika djur. Exempelvis anser man i Sverige att det är värre att bära päls av en hund än annan päls eftersom att hunden står oss så pass nära.

Jag stressar, alltså finns jag
  • Svart ros

Vad jag förstått så saknar Kina en djurskyddslag om jag inte har helt fel. Jag har aldrig reagerat på vilka djur de använder inom pälsindustrin utan jag reagerar på att djuren flås levande och torteras till döds. Jag förstår bara inte vad de tänker med. Vet de inte att djuren lider eller vad handlar det om?
    De verkar så skadeglada på något sätt, känns som de gillar grymhet...För det är ju inte bara djur som far illa på hemska sätt. Skulle bara vilja veta hur de resonerar.

• Nisse03

Fattar inte vad kineser o asiater tänker med, vet dock inte om det är alla. Jag hoppas man får leva som de man behandlat i nästa liv om det finns. Skänka pengar till de jävlarna/ nopp. Till djurrättorgsationer / japp. Vad har man för inteligens när man dumpar sitt barn på gatan när det råkar vara en flicka? Blir inte förvånad om deras ekonomi är en enorm bubbla, hur kan de växa så mycket mer än alla andra? De borde dra i bromsen och börja ge lön för jobbet de gör.

• Grappa

Den asiatiska kulturen innehåller ingen medkänsla. Vare sig det gäller djur eller människor så tänker man inte: Hur skulle jag må av att bli behandlad sådär. Utan medkänsla kan man göra vad somhelst.

Svar på tråden Vad är det med Kina/Asien och djurplågeri?