• hallonsoda0

Ni som fått havendeskapspenning, vad jobbar ni med?

Jag jobbar som hotellreceptionist och funderar på om det ens är någon ide att söka havandespakspening eftersom att fk verkar vara väldigt hårda när det gäller vad man har för arbete. Läste om en ambulansskötrska som inte fick gå hem med hp trots sammandragningar i v. 20. Jag kan ju inte påstå att mitt arbete är lika tungt som en abulanssköterska men jag står ju upp halva dagarna, kan inte ta några raster/pauser utan måste hela tiden resa mig upp och serva gäster. Jag har problemm med foglossning så i mitten av dagarna har jag så ont i ryggen att jag bara vill grina. Har också fått ont i knän så det är väldigt påfrestande att resa sig upp och ner hela tiden. Tror ni att jag har nån chans att få hp? min bm tyckte att jag skulle söka men jag vet inte riktigt hur jag ska skriva för att de ska förstå. Är i v. 23 nu och jag vill ju kunna fortsätta jobba fram till ca 1 mån innan iaf.

Så jag undrar alltså om någon i liknade situation fått havandeskapspenning eller vad ni andra arbetat med?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-10 09:22
    ni får gärna skriva pga. villka arbetsuppg. ni fått hp!

• Svar på tråden Ni som fått havendeskapspenning, vad jobbar ni med?
  • Glendita

Jag jobbar som tågvärd. Fick Hp utan några som helst problem, det var jätte skänt för jag hade aldrig orkat gå på tågen nu. Är klumpig har ont o tar föera år för mig att gå några meter. hi

• Zelmilainen

jag arbetar som förskollärare, är eller har dock själv inte varit gravid. men en kollega fick barn i december...