• Mysaaan

Navel piercing och gravid!

Har piercing i naveln och är gravid (v.18) och har tänkt ta ur den, men eftersom magen ser ut som innan jag blev gravid (än så länge) så har jag låtit piercingsmycket sitta i. Nu är det så dock att hålet har dragit sej åt ena hållet så den sitter inte i mitten längre, är mycket mer åt höger sidan. Ser jätte dumt ut så jag har tagit ur smycket nu. Men kommer hålet att växa igen (hoppas det om det ska vara så snett åt ena hållet)? Och varför har det ändrat på sej? Har ju haft det i 6 år utan problem, men kan det vara hormonerna?

• Svar på tråden Navel piercing och gravid!
  • Lincas

Jag hade en navelpiercing när jag var gravid förra gången. Hade haft den i 5-6år då. Jag plockade ut den i vecka 20 ungefär.

Min växte dock igen, så jag fick INTE i den efteråt. Verkar variera mao...

• jeng

Jag har också en piercing, och än så länge så stramar det inte eller nånting, så den sitter kvar! men ni säger att man bör ta ut den "i tid"... Vad innebär det egentligen? ;)

Är rädd att ta ur den för tidigt, för alla mina piercings har lätt att sätta igen sig!!! Får nog också köra "juck-metoden" sen för att hålla hålen öppna!! :P

• LBo

Jag har en gravid piercing med silicon stav o metall kulor. Staven är längre och helt börjbar. Naveln har pluppat ut åt "fel" håll men piercingen hänger med och jag tänker inte ta bort den. Vecka 34+4 :)

• Missy Cat

Jag tog ur min piercing vid förra graviditeten omkring v 20.
    Sen brukade jag "hålla liv" i den så ofta jag kunde komma ihåg att göra det.
    Ca 5 ggr i veckan. (Alltså trä igenom smycket)
    Det gick hur bra som hellst att sätta i den igen. (Hade haft den i ca 3-4 år)

Den här gången gör jag på samma sätt och hoppas det ska gå lika bra.

• jeng
    LBo skrev 2008-02-11 21:29:26 följande:
    Jag har en gravid piercing med silicon stav o metall kulor. Staven är
    längre och helt börjbar. Naveln har pluppat ut åt "fel" håll men
    piercingen hänger med och jag tänker inte ta bort den. Vecka 34+4 :)
    Åhh vad smart... var får man tag på en sån??
  • Hemulia

Om man tar ut den kan man ju ibland få den kända "playboykaninen" när hålet töjer sig. Vet flera som fått det.

Har hört att annan stav i typ gummi eller plast ska vara bättre, vet dock inte varför.

• Anna Antonio

Jag hade mitt smycke i jätte länge.. minns jag rätt så tog jag inte ur det förrän långt in i vecka 30-33 el nåt.. jag har povat sätta in smycket då å då för att slippa få en hinna eftersom jag tänkt sätta tillbaka smycket efter förlossningen..

Snart anländer vår lilla son Neo.. V.38
  • Rosen78

Jag hade också piercing och var tvungen att ta ut den i va 32 för jag drog i den över allt. Fastnade i allt som kom i vägen. Man kan ju köpa en gummiring men jag struntade i det. Vi får la se om hålet är kvar sen efter förlossning men jag bryr mig faktiskt inte så mycket om det längre. Kände mig naken första veckan jag va utan den men nu är det lugnt...
    Kramar

• burnisen

Spelar inte alltid roll om mantar ut den i god tid tyvärr...en kompis tog ut sin 2 år innan hon blev gravid och fick en väldigt ful mage med bristningar, just vid hålet och runt...men det är nog från person till person...bara att hoppas på de bästa

.?:*¨¨*:?.Alvin ska bli Storebror i Juni BF 2/6 .?:*¨¨*:?.
  • Angeldad
    jeng skrev 2008-02-11 20:20:56 följande:
    Jag har också en piercing, och än så länge så stramar det inte eller nånting, så den sitter kvar! men ni säger att man bör ta ut den "i tid"... Vad innebär det egentligen? ;)Är rädd att ta ur den för tidigt, för alla mina piercings har lätt att sätta igen sig!!! Får nog också köra "juck-metoden" sen för att hålla hålen öppna!! :P
    shop.swedshopimport.se/
  • 75majasmamma

Jag är gravid med mitt andra barn och vid båda graviditeterna har jag gått till en piercingstudio och bytt ut den till en i silcikon tror jag att det är en vit stav ser ut som plast! kostar 40-80 spänn och så får man hjälp att byta oxå! Jag har haft min i 12 år och killen på piercingstudion sa att eftersom jag har haft min så länge så skulle jag nog klara 2-3 veckor utan att ha något i naveln utan att det växte igen!

• Wadenhed

När jag va på gynakuten och gjorde UL så sa bm till mig att ta ut min navelpiercing helt. Tillade dock att jag hade en sån här graviditets-stav men hon tyckte inte jag skulle ha det heller utan det var bäst om man tog ut den helt. Vågar inte chansa med nåt så jag tog ut min, bebisen och graviditeten är viktigare för mig än en piercing som jag ändå kan göra om sen igen om jag vill det:)

• Supertesco

MIn förra graviditet hade jag en plaststav i naveln och det gick hur bra som helst. Nu är jag i vecka 30 och har fortfarande min vanliga stav i, jag får se hur länge den får sitta, det blir väl till att köpa en plaststav igen tror jag. Känner inte att jag vill ta ut den och riskera att hålet krymper ihop så att jag inte får i staven igen.

• 75majasmamma

Klart bebisen är viktigare! Men det jag har är godkänd äver under snitt och skulle det ändå inte gå får dom väl ta bort den då det är aktuellt och då finns ju hållet kvar sen!

Wadenhed skrev 2008-02-17 22:53:58 följande:
    När jag va på gynakuten och gjorde UL så sa bm till mig att ta ut min navelpiercing helt. Tillade dock att jag hade en sån här graviditets-stav men hon tyckte inte jag skulle ha det heller utan det var bäst om man tog ut den helt. Vågar inte chansa med nåt så jag tog ut min, bebisen och graviditeten är viktigare för mig än en piercing som jag ändå kan göra om sen igen om jag vill det:)
  • Jeff

Jag tog ut min tidigt, runt v 16 men underhöll inte hålet. Det växte inte igen helt men jag fick kämpa lite när jag skulle sätta in staven igen 3 veckor efter förlossningen. Hade haft den i 13 år dock så den var rätt etablerad. Nästa gång kör jag på en gravidstav för säkerhets skull. Efter alla dessa år är hålet väldigt tydligt och det ser inte bra ut utan stav inne. Min BM sa att det inte är ett problem att ha kvar piercingen om det kändes bra och man bara behövde ta ut den under ultraljud.

• JessikaSv

Skall absolut kolla detta med gravidpiercing. Vill inte heller att mitt piercinghål ska växa ihop. Har provat ta ut den som sitter i men efter knappt en vecka har jag problem att få tillbaka den. Då har jag ändå haft den i 14 år ca.

Svar på tråden Navel piercing och gravid!