• Anonym (Berta)

Bor ihop med mitt ex men har träffat en ny...

Ja inte rätt rubrik men, jag och mitt ex var ett par i 3,5år. sista halvåret var det inte speciellt bra mellan oss. vi bråkade inte eller så men det fanns liksom ingen kärlek.
    Nu är det slut sedan två månader, vi letar varsitt nytt boende och det kan gå trögt då det är svårt att få bostad där vi bor.
    Nu har jag börjat träffa en ny kille som jag trivs jättebra tillsammans med. Mitt ex reser mycket i jobbet och DÅ passar jag och den nya killen på att ses. Ska jag berätta för mitt ex om den nya killen eller fortsätta "mygla"? Jag vill verkligen inte såra honom...

• Svar på tråden Bor ihop med mitt ex men har träffat en ny...
  • Anonym (Berta)

Tack

Tini skrev 2008-02-11 13:38:35 följande:
    Jag hade det precis som du, efter 6års förhållande vad där ingen kärlek kvar, så jag bröt upp. men i väntan på lägenhet så bodde jag kvar i vårt gemensamma hus. Men under tiden träffade jag en annan MEN berättade inte det för mitt ex, utan smög med det. Men som vanligt kommer allt fram ändå. Så när han fick reda på det, blev ham jätteledsen och arg. Och jag ångrar absolut att jag inte sa någonting. Så mitt råd är att berätta.
  • MiamiVice THE Slyna

Tycker att du ska berätta! Det är ju ändå slut och då kanske det påskyndar att ni kommer isär fortare du och ditt ex, så du och den nya killen kan få vara tillsammans.. Att gå bakom ryggen är aldrig bra..Lycka till!

• Max84

om ja ska va ärlig kan ja inte förstå varför du ska berätta..
    du har ju ingen skyldighet att säga något efter som det är slut .
    vad du gör på din fritid är din ensak , jag tror inte han berättar allt för dig vad han gör när han e ute o reser

du behöver ju inte berätta men du beöver inte heller smyga me det, får han reda på de så får han de , de inge mer me de.

om ni skulle ha flytta isär skulle du då ringa han å säga att du hade träffet någon annan ??

• Anonym

Jag hade det precis som du när jag höll på att separera från mitt ex. Han letade annat boende och under den tiden bodde vi under samma tak. Det funkade ok, vi bråkade inte eller så. Så träffade jag Mannen i mitt liv...Var så kluven, skulle jag berätta eller tiga. Det var också svårt för mannen jag träffat att inse att jag inte hade känslor kvar för exet trots att vi bodde tillsammans.
    Jag valde att vara ärlig och berätta för mitt ex. Gjorde middag åt oss och la korten på bordet i lugn och ro. Vi var båda ledsna eftersom vi varit tillsammans länge (å att vi mer blivit som syskon- därav brytningen). Men det gick fint. Idag är vi fortfarande nära vänner och mitt ex är även vän med min nuvarande, "Mannen i mitt liv". Så jag tycker att du kan berätta i lugn och ro. Lycka till TS, för det är så mycket känslor i sånt här.

• Anonym (hmmm)

Alltså mitt ex och jag bor ihop och vi har sex kontinuerligt trots vetskapen att han träffat en annan, han valde att avsluta vårat förhållande och hemlighöll att han träffat någon annan och ljög mig rakt i ansiktet under tre veckors tid. 
    Vi hade nästan inget sexliv tills han träffade den andra och nu är vi båda som kaniner hela tiden. vårat sexliv har aldrig varit tråkigt utan så njutningsfullt. 
    Upplever det konstigt varför han vill fortsätta vara intim med mig när han träffat någon annan. 

• Anonym (.)
    Anonym (hmmm) skrev 2024-02-28 16:15:43 följande:

Alltså mitt ex och jag bor ihop och vi har sex kontinuerligt trots vetskapen att han träffat en annan, han valde att avsluta vårat förhållande och hemlighöll att han träffat någon annan och ljög mig rakt i ansiktet under tre veckors tid. 
    Vi hade nästan inget sexliv tills han träffade den andra och nu är vi båda som kaniner hela tiden. vårat sexliv har aldrig varit tråkigt utan så njutningsfullt. 
    Upplever det konstigt varför han vill fortsätta vara intim med mig när han träffat någon annan. 

Och jag tycker det är konstigt att du vara intim med någon som respektlös mot dig och behandlar dig och andra som skit. 
  • Anonym (hmmm)

Hur är det skit? Att njuta Av sex är väl aldrig fel?

• MadameH

Hur ka man ha sex med sitt ex när han träffat en annan?  Vad säger hon om det?

• Anonym (nja)

När jag skulle skiljas gjorde vi en överenskommelse att så länge vi bodde under samma tak så skulle vi inte träffa andra, jag fick frågan och jag sa ja till det. Ni har inte diskuterat detta förstår jag det som? Därför är du osäker på om/hur du ska lägga fram det nu? 

Jag personligen hade skyndat på boendesituationen. Jag hade också sagt som det var att jag träffat någon. 

Jag hade en gång ett dilemma då jag efter en seriös förbindelse träffade en ny bara tre veckor senare. Då mitt ex var jobbig då visste jag inte om det skulle ses som att jag varit otrogen eller träffat den här mannen innan och hur han och andra då skulle reagera. Sen släppte jag det bara för det var ingen otrohet, jag hade träffat, börjat inleda så smått något med den andre tre veckor efter det tagit slut mellan oss, så jag hade inte gjort något fel. Och ja - jag syntes offentligt med honom. Jag var rädd att han skulle råka lite illa ut pga exet, vi bodde inte ihop då, så jag sa inget till honom utan till någon annan för han hade inte någon rättighet att få veta det. Så resonerade jag. 

• Tukt

Generellt är det nog bra att man blir färdig med den ena relationen innan man börjar med en ny. Det blir lätt lite kladdigt annars. Kanske inte verkar det som först, men det är nog lätt att det kommer i något läge.

• Anonym (hmmm)

Sägas skall göras att vi var intima innan han berättade att han träffat någon annan som han spenderar sina helger med, allt var lögn att han åkte till kompisar men ville ha sex med mig när han var hemma. att vi sedan ej haft sex självklart, men han visar fortfarande intresse för mig och vill ha men jag nekar.

• Anonym (sådär)

Om du vill kunna ha ditt ex förtroende kvar som skilda och kunna ha ett fungerande samarbete kring barnen (om ni har några) så är det nog väldigt dumt att gå bakom ryggen på honom för det kommer nog såra och förstöra betydligt mer än att du säger som det är.

• Anonym (sådär)
    Anonym (hmmm) skrev 2024-02-28 16:15:43 följande:

Upplever det konstigt?

Det är väl inte konstigt alls, han är kåt, gillar att knulla flera tjejer och du ställer ju bevisligen upp på vad som helst så win-win för honom. Lite som att ha en knulldocka i garderoben man drar fram när man får lust fast levande. 

Det som som är mer konstigt är hur du resonerar när du ställer upp på att vara hans knulldocka trotts att han "ljugit dig rakt i ansiktet". Känns som att din självkänsla och självvärde är väldigt väldigt lågt.
  • Anonym (hmmm)

Nu så skrev jag att vi inte varit intima sen jag fick reda på det. men tycker ändå att det är konstigt varför han vill ha sex med mig trots han har en ny. 
    Och om vi nu skulle ha haft sex så är det väl mer troligt att jag använder honom än åt andra hållet? Jag har inga förälskelse känslor alls kvar för honom, men han blir otroligt sur om jag inte svarar på sms när han är hos sin nya. jag är inte ens intresserad av att försöka igen. men nyfiken varför killar vill ha kakan och äta den? 

Svar på tråden Bor ihop med mitt ex men har träffat en ny...