• Tojjo

Vad är viktigt att tänka på om man vill ha familj i ung ålder?

Jag är 18 år och tar studenten nu i vår. Både jag och min kille jobbar i hemtjänsten när det behövs, villket är ofta. Jobb kommer mer efter studenten då vi har mer tid på dagarna eftersom det inte finns någon mer skolbänk att sätta sig i. Lägenhet är inte häller svårt för oss att fixa. Antagligen blir det så att vi flyttar in i en etta ett par dagar efter studentdagen.
    Jag vill värkligen bli en ung mamma.
    Men nu är problemet så att jag gjorde abort för ett halvår sedan för att det var förtidigt med tanke på att jag ville gå ut skolan först och ingen av oss hade inkomt.
    Så, hur ska jag nu göra? Vad är viktigt att tänka på?
    Hur ska jag berätta för föräldrarna om jag bestämmer mig för att sluta med p-pillrena innom snar framtid och blir gravid runt juli? Någon som haft liknande problem?
    År de flästa barn från unga mödrar oplanerade?
    beräta massa!! ;)

• Svar på tråden Vad är viktigt att tänka på om man vill ha familj i ung ålder?
  • Schnooglewookiemush

Jag tycker att det är jätteviktigt att relationen mellan dig och den blivande pappan är bra.
    Allt för ofta så spricker förhållandet.

Är det någon du vill spendera ditt liv med?
    Om ni skulle glida ifrån varandra, kan ni komma överrens om barnet?
    Vad har ni för åsikter om uppfostran odyl?
    Kan ni uppfostra ett barn tillsammans?
    Är ju mer än kärlek som spelar in i ett förhållande.

Jag tycker att man alltid, ung som gammal, ska fundera över hur det skulle bli om förhållandet tog slut.
    Att man kan komma överrens, och göra det bra för barnet... Även fast man kanske är ovänner.

Sedan så spelar ju er boendeform in, och er ekonomi.
    Jag själv ska har barn i början av april, och jag har inte gått ut gymnasiet. För övrigt är barnet "delvis" planerat.
    Personligen så tycker jag det är bäst om man går färdigt skolan innan man väljer att skaffa barn.