• Elsa o Fannys Mamma

NÅgon mer som fått prematursyskon tätt?

Den 17april 07 föddes min dotter Elsa i vecka 32+0

Och nu den 24 Januari 08 föddes min andra dotter Fanny i v.28+5

de blir s.k sevdo tvillingar..

någon mer som har fått tätt mellan sina prematuror?

btw; Visst är de underbara! Åh vad härligt det är att vara mamma..!

Elsas lillasyster Fanny föddes den 24 januari 08 :)
  • Svar på tråden NÅgon mer som fått prematursyskon tätt?
  • Camilla01

Min son är född 29/4-06 (v.31+0) och min dotter 12/12-07(v32+5)

• Elsa o Fannys Mamma

Camilla01:
    Ooh, hur går det då?..funkar bra åså?...

Snart kommer våran lilla dotter hem till oss =) Våran "lilla, stora bebis" blir storasyster =)

Elsa o Fanny...mamma älskar er!
  • Gemelas

Jag fick tvillingar i v 29 som snart blir 17 mån. De ska få syskon i augusti när de är 22 mån, om inte denna lilla bebis vill komma ut tidigare dvs.. Så då får jag ju "pseudo-trillingar"

• Camilla01

Det är fullt upp med båda. Som tur är så sover lillan mycket så storebror får ganska mycket med tid och vänjer sig med tiden att hon kräver mera uppmärksamhet. Men det är tufft ibland när båda skriker på uppmärksamhet och man sitter i mitten

• Proletariatet

Jag har en dotter född i v.24+1 (november 06) och har nu varit inlagd de senaste 7 veckorna pga hotande förtidsbörd (v.29+3 idag). Så skapligt tätt blir det här

• Elsa o Fannys Mamma

Camilla01: ja, kan tänka mig det. Tanken slog mig tidigare idag att det blir ju att den ena avlöser den andra...

morotsstavar:

Men då har du ändå kommit bra långt... men du kommer troligtvis inte gå hela graviditeten då...har du typ fått en gräns för hur långt du kan gå?

Elsa & Fanny . . . Underbara döttrar !!!
  • Kickans mamma

jag har 16 mån mellan mina men 2an var inte prematur.

• Babe

Dotter född v 33, tvillingar väntas i 0806, då är dottern 1 år 9mån, inte så himla tätt, men det blir tre små småttingar och dessutom beräknas tvillingarna födas tidigare än så...
    Hoppas de håller sig länge till!!! (är i v21)

Elsa och Fannys mamma: Sevdo tvillingar? Vill du förklara för en novis =) Jag är gravid med tvåäggs- tvillingar själv (har en prem.dotter innan)...

Kram/ Babe

• Elsa o Fannys Mamma

Babe:

Jag har fått höra av sköterskor på neo o bvc att man kallar barn som kommer väldigt tätt inpå varandra kallas "sevdo" tvillingar. Det är 9 månader mellan mina döttrar...de kan i princip gå i samma klass...

En sköterska på neo fick med 11 månader mellan sina döttrar o de kallades sevdo-tvillingar oxå. De barnen växte ikapp varandra o folk trodde att de var tvillingar..:) Syskon kan vara väldans lika varandra utan att ha legat samtidigt i mammans mage...

Elsa är min ögonsten. Elsa ska bli storasyster
  • Kickans mamma

Trodde man kallade det Pos - tvillingar någonting vete sjutton hur det kallas men då är det mindre än 18 mån mellan barnen har jag för mig

• OblaDiOblaDa

OM man har 1 år å 2 veckor i mellan barnen är dom oxå sevdo-tvillingar då??

• OblaDiOblaDa

morotstavar: Okej så mina flickor är alltså pseudo tvillingar??

• Elsa o Fannys Mamma

Mellan mina är det 9 månader :)
    '
    Vet inte hur det stavas men sköterskan sa "sevdo" tvillingar så jag stavar som hon sa det :P

Elsa är min ögonsten. Elsa ska bli storasyster
Svar på tråden NÅgon mer som fått prematursyskon tätt?