• Madicken73

Ni som fått barn i veckorna 35-38! Hur länge....

Hejsan!
    På lördag går jag in i vecka 35+0 och det finns en risk att barnet behöver komma ut någon gång under de närmaste veckorna. Därför undrar jag nu om ni som fick barn i veckorna 35-38 behövde vara något på neonatalavdelning och i så fall hur länge? Vad behövde barnet då för vård? Vi fick vårt första barn i vecka 25+3 och bodde på neo under nästan 3 månader, därför är det nu ett stort mirakel för oss att barnet är så långt gånget. Är jättetacksam för svar!

Kram!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥ Johannes 5/12-05 .?:*:?.♥.?:¨*:?. Lillan 29/3 -08 ♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Ni som fått barn i veckorna 35-38! Hur länge....
  • bebis08

Vår äldsta är född i vecka 35 och fick ligga på neo i 10 dagar.
    Första dygnet i kuvös, sen på "barnsal". 2419g och 44 cm lång.
    Sondmatades, men så fort hon åt ordentligt själv fick vi åka hem.
    Tyckte själv det var rätt jobbigt med att väga, amma, väga, sonda, mysa, pumpa och så börja om med väga igen...
    Det här var 15 år sen.

• Miniigirl
    Madicken73 skrev 2008-03-08 00:58:11 följande:
    Tack än en gång alla ni som svarat! Nu är det bestämt att den lilla ska komma ut på måndag den 10 mars... då är jag i v. 37+2...så vi får se hur hon mår och hur länge vi måste stanna på BB/neo...kanske inte alls om vi har tur! Kram på er alla! Talar om hur det har gått senare.....
    Lycka till!!!
    hoppas allting går bra! Och att ni slipper stanna allt för länge på bb/neo!
    JA, du får kika förbi och säga hur det gått och vad det blir för ett litet pyre!
  • Topdog

Mina tvillingar kom i vecka 35+3. efter ett snitt då vattnet plötsligt gick. Ingen neo överhuvudtaget. Vi var på BB-avdelning i 5 dagar innan vi kände oss redo att åka hem. Personalen ville att vi skulle flytta till sjukhushotellet på dag 3 men vi valde att stanna på BB istället.

• Anki85

fick min son med planerat snitt i v 37+1
    han vägde 3615g och var 49cm lång,
    inget neo bara 5dagar på bb pga blåsljud och att amningen krånglade:)

• Madicken73

HEJ... DÅ VAR DET KLART!!!!

Trodde att vi skulle få vårt barn i går men hon kom redan i lördags efter att ul-läkaren hade gjort en hinnsvepning! På 9 timmar var det över och ut kom en liten flicka som vägde 2375 g och var 46 cm lång! Hon kom då i vecka 37+0.

Idag, efter 2 och ett halvt dygn på BB fick vi komma hem! Det enda som behövdes var en värmesäng under ett halvt dygn. Jag koppmatar henne och försöker amma om vart annat då hon inte riktigt orkar driva ut mjölken! Men vi är sååååå tacksamma för att det har gått så bra och att vi redan har fått komma hem!

TACK än en gång till alla er som svarat här på tråden och velat berätta om sina upplevelser. Det betyder mycket!

KRAMIS!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥ Johannes 5/12-05 .?:*:?.♥.?:¨*:?. Lillan 8/3 -08 ♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • MiniBlå

V 36+1, han fick ganska kraftig gulsot, annars inga problem alls. Frisk som en nötkärna och kunde sitta utan stöd vid sex månader. Vi var på vanliga BB i sex dygn.

• FruMadde4barnTätt

Madicken73
    grattis till flickan
    skönt ni fått komma hem redan.
    jag tyckte också det var jätteskönt att få komma hem, men vi stannade 5 dygn.

• ÄlskarMartin

Min älskling kom i vecka 35, och vi stanna två dagar på grund att hon inte tog bröstet:(

• Stålmamma

båda mina är födda i v 38 och jag har inte behövt ligga på neo med andra barnet åkte jag hem 6h efter han föddes

• bananglass

Min son föddes 37+0 och vägde över 4 kg, vi åkte hem efter 12 timmar .

• Triple Trouble

tvillingarna är födda 36+0 och vägde 2385 och 2905, vanliga bb i två dagar för tillmatning då tvåan inte gick upp i vikt. Ingen gulsot eller övriga komplikationer

Lycka till!

• Ofir1

Våra tvillingar föddes i vecka 37+5 (fullgångna alltså).
    De vägde 2585g respektive 2750g. Vi stannade 3 dagar på BB eftersom det är där tvillingar alltid hamnar här. Men de var ingen skillnad på våra barns behandling eller mående från ett barn som fötts på BF.

♥ Ofir1 + Darkest July ♥ Elly & Nadja, födda 29 okt ♥
  • Ofir1

Oj, nu såg jag. GRATTIS!!!

♥ Ofir1 + Darkest July ♥ Elly & Nadja, födda 29 okt ♥
  • Miniigirl

Grattis till lilltjejen!

Va skönt att allt har gått bra och att ni slapp ligga kvar länge på bb! skönare att vila upp sig hemma:)

Hoppas allt går bra för er!

Svar på tråden Ni som fått barn i veckorna 35-38! Hur länge....