• white cheese

Tonåring/ungdom - skillnad?

Vad är skillnaden på forumen Förälder-tonåring och Förälder-ungdomar? Alltså, vad var tanken när man valde att lägga upp dem som två olika forum? *bara nyfiken*

• Svar på tråden Tonåring/ungdom - skillnad?
  • ohlssons

Min mamma är förälder till mig, som är ungdom (anser jag)- 24 år. Hon är visserligen även mamma till min syster som är femTON år. Kanske är det så man tänkt, inte vet jag?!

• abnocto

Håller mig enbart till tonåring men jag har sett att även tonårsfrågor är under ungdom så de som la upp forumet visste nog inte vad de höll på med

• white cheese
    ohlssons skrev 2008-02-22 16:50:14 följande:
    Min mamma är förälder till mig, som är ungdom (anser jag)- 24 år. Hon är visserligen även mamma till min syster som är femTON år. Kanske är det så man tänkt, inte vet jag?!
    Haha! Jag som fyller 25 om en månad har just börjat förlika mig med tanken på att jag kanske inte är ungdom längre...
    (framför allt efter att en föreläsare sa att "ja, det här kan man ge till unga tjejer, för de får ofta inga biverkningar, men inte till 20-25-åringar") *lastgammal*

Nä, men om man läser i ungdomsforumet så är det ju en massa tonårstrådar: "17 år och blivande mamma", "Moped till femtonåring", "15-17-åriga dotter gravid"...
    Men annars känns ju tanken logisk, även om jag kan tycka att det är ett hyfsat smalt forum där man är förälder till barn mellan 20-25. (Ja, jag vet att det finns forum för 1-3-åringar också, men jag inbillar mig att det händer mer under de åren ).
Svar på tråden Tonåring/ungdom - skillnad?