• Edvin och William

Vad är skillnaden mellan NAN1 och NAN2 ?

Vad är skillnaden mellan NAN1 och NAN2 ?

Är NAN2 mer mättande?
    Ska man byta från NAN1 till NAN2?

Eller hur funkar det?

(¯`''?.¸(¯`''?. ¸♥ Edvin & William ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • Svar på tråden Vad är skillnaden mellan NAN1 och NAN2 ?
  • Lilla svansen

Jag ge min guld klimp NAN 2 då han inte vart nöjd med NAN 1. Men jag ger 50/50 n så länge för att sedan stega på NAN 2! Jag ammar nget alls men körde med 1 i början o kan ju bli tokigt om man går direkt in på 2. Mn det funkar i alla fall utmärkt. O han är bara 6 veckor.

• tindio

Delammade min kille tills han var 5 v,då åt han nan1 också.
    Nu är han 6v och har slutat amma och blandat 50/50 av 1an å 2an och det har han ätit ca 1v.
    Nu äter han bara 2an och det funkar fin fint,han verkar bli mättare av 2an.

• kikkolina

någon som vet hur mkt messmör man kan ge i vällingen per dag????

• Liiii
    dj zap skrev 2008-02-23 14:50:23 följande:
    Båda mina barn är flask barn. Stora 2,5 år har varit.Lilla 11 veckor är.NAN 1. Får barna från födsel till 4 mån där går man över tillNAN 2. Från 4 mån och uppåt. Det är lite andra vitaminer i den som de behöver när de blir äldre. Sen när de är 6 mån ska man över till vällingen.De kan bli hårda i magen oavset vilken mjölk ersätning de får.Alla blir inte de men många!För att smörja tarmarna så de ska bli lättare för dem att bajsa kan man använda Messmör eller RAPS OLJA.Raps oljan har vi använt oss utav.Då är de 1 tsk som jäller i varje flaska.Sen kan de ju hända att inget av dem funkar. Då får man köpa katrinplommon. Fins på 4 mån burkar.Du kan börja med de tidigare oxå måste inte vänta tills de är pressis 4 mån...Tag ca. 1-2 fula tsk i en liten skål som du sedan matar den lilla med.Tänk på att inte ge för mycke då har du sprut lakering sedan ;)Hoppas de ska gå bra för er!Trevlig helg!Kram dj zap
    Ersättning kan barnen äta till de är 1 år gamla. man vbehöver inte övergå till välling när de är 6 mån gamla. Välling är inget man ska ge som ersättning. Välling och gröt bör man bara ge 3 gånger/dygn. Många länder har inte ens välling så det är absolut inte nödvändigt att börja med välling vid 6 mån.

NAN 2 kan man ge från födelsen om man inte ammar! (det står på paketet)
    Lukas 070530
  • Edvin och William
    kikkolina skrev 2008-02-26 00:01:03 följande:
    en tesked...
  • Edvin och William

jag ger min nu NAN2 på dagarna... plus mat o gröt... morgon o kväll blandar jag ut NAN2 o välling 50/50... funkar hur bra som hellst... han har inte alls blivit hård i magen som jag trodde han skulle bli...

• Sarah84
    kikkolina skrev 2008-02-26 00:01:03 följande:
    Beror lite på. Vi fick ge ganska mkt i mellanåt. Men sen när magen kom igång så drog vi ner & sen fick man efter ett tag "börja om" igen.Så börja med ett par tsk & se..
  • piding

enl min bvc viktigt att byta från 1 till 2 vid ca fyra månaders ålder pga barnets järndepåer vid den åldern börjar minska och nan 2 innehåller den högre järnmgden.

• Fiabus

På förpackningen står det fr 4 mån på NAN2 å likaså på Nestles hemsida!
    Men sen läser man länken som MissMelin länkar till oxå deras hemsida att NAN2 ska ges fr 6 mån!!!
    Vet inte Nestle själva vad dem säljer å skriver på förpackningar/hemsida???
    Skulle vara intressant å höra Nestles förklaring på detta!

Har själv köpt hem NAN2 nu när tjejen är 4 mån... Ska man ge el inte? Kommer nog gå efter förp. och ge NAN2..

• Teza73

Vad förvånad jag blir nuFörvånad Min son föddes 4 veckor för tidigt, så vi låg på neo ca en vecka, då det blev tidig hemgång, med hemvård och hembesök några gånger i veckan, första veckan hade han sond och fick nan 1 samtidigt som jag ammade, men strax innan vi åkte hem tog jag beslutet att inte amma mer i samråd med neo, då jag fick så svår ångest att dom misstänkte amningspsykos.

efter 3 veckor hemma blev han utskriven, då sa dom att kanske man ska börja med 2an lite tidigare ca 5 månader sa dom, för på paketen jag hittat står det 6 månader, skumt. och att man bör vänta tills dess. men han är ju inte nöjd längre, han vill äta hela tiden var därför jag sökte på skillnaden och har ju tänkt ta upp de med bvc. hoppas de är som ni säger så kanske jag har en lite nöjdare pojke sen.

Svar på tråden Vad är skillnaden mellan NAN1 och NAN2 ?