Ska tonåringen bestämma dina dryckesvanor?
Det talas så mycket om tonåringar som dricker och vad föräldrarna ska göra åt det? Men... Vad gör man när man har en tonåring som anser sig kunna styra sina föräldrars alkoholvanor och t.o.m. häller ut vin- och spritflasor för en?? Har mman ingen rätt till ett eget liv som förälder?
Vad är det frågan om?
Jag har full förståelse för om detta var ett alkoholisthem, men det är ett helt vanligt måttligt Svensson-drickande vi talar om.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-23 19:56
Okej, om man säger så här; min uppfattning om Svensson-drickande är ett par glas vi eller några öl en helgkväll. Personligen kan jag dricka cirka TVÅ öl på en kväll. Spriten finns hemma för att vi alltid har en välfylld bar när det kommer gäster - sen behöver man inte dricka av den. (Vid nämnda tillfälle hällde min dotteräven ut en souvenirflaska som jag köpte på Rhosos -79! Jag har jobbat på restaurang, jag har sett alkoholmissbruk på nära håll - jag behöver inte dessa påhopp. Min fråga var vilka gränser man bör sätta för att barnen/ungdomarna inte ska lägga sig i föräldrarnas liv.