• TGIF

Ni Stockholmare, hur tar man sig till Amerikanska Ambassaden?

Nu skall lantisarna in till storstaden igen så nu undrar jag hur man tar man sig till Amerikanska Ambassaden från tågstationen?

Om vi kommer med tåget skall vi ta buss eller pendel? Var hittar man bussen, och vad skall det stå på den? Går det pendeltåg i närheten av ambassaden? I så fall, vilket tåg skall vi ta typ "gröna linjen Mot XXX)?

Avskyr att irra omkring i Stockholm med tre ungar, så snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Ni Stockholmare, hur tar man sig till Amerikanska Ambassaden?
  • samvik

du ska ta dig till t-centralen och därifrån ta bussen 44, 46 ??? 49 som går mot Djurgården. Minns inte längre vad som står på den. Kolla på www.sl.se

• Madicken

Ta buss 69 från Centralen (Klarabergsviadukten) mot Blockhusudden. Gå av vid Ambassaderna (?), fråga chaffören han vet säkert. Resan tar ca 10 min.

• Bo Peep

Ta buss 69 från Klarabergsviadukten (utanför Centralens andra våning om du fattar vad jag menar) till Berwaldhallen. Sen är det bara ett stenkast att gå. Bussarna går hela tiden.

www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx%2faREutzQw5g%3d%3d&vad=ambassad&var=stockholm

Lycka till!

• inze
    Bo Peep skrev 2008-02-24 23:27:45 följande:
    Ta buss 69 från Klarabergsviadukten (utanför Centralens andra våning om du fattar vad jag menar) till Berwaldhallen. Sen är det bara ett stenkast att gå. Bussarna går hela tiden.www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx till!
    Hållplatsen Ambassaderna är väl efter Berwaldhallen så då blir det ännu kortare sträcka att gå.
  • Bo Peep

Fast jag undrar om inte den hållplatsen är en bit efter USA:s ambassad. Den ligger ju först av ambassaderna, iaf på den sidan gatan. Nåja, det visar sig nog när TS ska kliva av bussen. Den där bunkern är ju lätt att känna igen!

BP

• Eveneldieujuste

Hej kompisar!

Jag ska ha intervju på amerikanska ambassaden den 26 september, men vet inte exakt vilken buss eller tåg ska ta till ambassaden från Arlanda flygplats. Är det någon som kan hjälpa mig?

Svar på tråden Ni Stockholmare, hur tar man sig till Amerikanska Ambassaden?