• Geshia

Tror du man födds som homosexuell/bisexuell?

Satt och kolla på TV igår, tror det var "bobster" eller vad det nu heter och Kitty och 2 tjejer till pratade just om detta, så vart nyfiken på vad ni tror Glad

Kommentera gärna!

(¯`♥.¸♥ Mamma till Robin 990625 och Liam 071116 ♥¸ .♥´¯)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du man födds som homosexuell/bisexuell?
  • VulgusProfanum

Jag tror att man föds med sin sexuella läggning.

Beauty fades Dumb is forever!
  • Geshia

själv tror jag att alla födds som bisexuell mer eller mindre.

• Bevabus

Osäker. Jag har en kompis som är homosexuell. Hon hade tre stycken jättebra förhållande med killar innan hon blev ihop med en tjej. Hon var verkligen kär i dom. Såhär i efterhand så kan man ju undra om hon inte såg dom mer som kompisar för hon var så bekväm i killars närvaro men det tvivlar jag starkt på. Hon var verkligen kär. Nu håller hon sig enbart till tjejer.

• Ahdela
    Bevabus skrev 2008-02-25 08:37:05 följande:
    Osäker. Jag har en kompis som är homosexuell. Hon hade tre stycken jättebra förhållande med killar innan hon blev ihop med en tjej. Hon var verkligen kär i dom. Såhär i efterhand så kan man ju undra om hon inte såg dom mer som kompisar för hon var så bekväm i killars närvaro men det tvivlar jag starkt på. Hon var verkligen kär. Nu håller hon sig enbart till tjejer.
    Jag var oxå "KÄR" i mina pojkvänner, men i efterhand så kan jag konstatera att det nog var mer kompiskärlek, när jag sedan träffade min första flickvän så insåg jag verkligen vad ÄKTA kärlek var.
  • Clobberella

Jag tror att VISSA föds med en sexuell läggning och för många är det något som utvecklas med tiden, och påverkas av upplevelser och ens omgivning. Men jag tror att man föds med olika "förutsättningar" för att "bli" bi/gay.... precis som att folk har olika personligheter för övrigt.

• Skutt

Ja det tror jag. Men man kanske inte förstår det alltid...
    Jag var själv över 25 innan jag förståd och kom ut. Nu i efterhand kan jag dock förstå och inse varför jag alltid känt mig annerlunda och lite konstig.
    jag har också ett antal förhållande men killar bakom mig och har även barn med en av dem. men jag bröt upp och fann mig själv och kärleken....

• Ahdela
    Skutt skrev 2008-02-25 08:55:45 följande:
    Ja det tror jag. Men man kanske inte förstår det alltid...Jag var själv över 25 innan jag förståd och kom ut. Nu i efterhand kan jag dock förstå och inse varför jag alltid känt mig annerlunda och lite konstig. jag har också ett antal förhållande men killar bakom mig och har även barn med en av dem. men jag bröt upp och fann mig själv och kärleken....
    Ja precis så jag har haft det oxå, när jag insåg föll alla bitarna på plats.
  • Geshia

Puffar för mer kommentarer Skrattande

• Dorian Ertymexx
    Geshia skrev 2008-02-25 07:20:39 följande:
    själv tror jag att alla födds som bisexuell mer eller mindre.
    Det tror inte jag. Men jag vet faktiskt inte, röstade också på osäker. Vet inte om jag tycker det är så relevant.

Däremot avskyr jag när folk säger att "alla är bi".
  • Bevabus

Jag med, liksom varför skulle alla vara bi för? :S
    Dorian Ertymexx skrev 2008-02-26 08:23:49 följande:

Det tror inte jag. Men jag vet faktiskt inte, röstade också på osäker. Vet inte om jag tycker det är så relevant.Däremot avskyr jag när folk säger att "alla är bi".
  • Anonym (sea)

Nej, det tror jag inte. Jag tror alla föds utan en sexuell läggning och sen bidrar olika saker till hur man ser sin egen sexualitet. Jag ser mig som homosexuell idag.

• WhiskeyRiver

Tror definitivt man föds homosexuell. Har t ex "vetat" sedan vi var mycket små att min kusin var bög.

Däremot tror jag kanske att samhällets ökande förståelse för det diversifierade sexuella spektrat kanske "lockar fram" sexuell nyfikenhet på det egna könet. Varenda p-rulle innehåller ju ex tjejsex nu för tiden..

Huvudsaken är ju ändå att var och en trivs!

• Anonym

Jag tror att man föds med sin sexuella läggning men att den kan utvecklas åt olika håll beroende på vad som händer i livet. En del förtränger sina sexuella lustar medvetet och jag tror även att många gör det omedvetet, sen tror ja inte alla har lika stort behov av att vara med samkönade heller.

Svar på tråden Tror du man födds som homosexuell/bisexuell?