• Gumsan07

Emotrappan i Göteborg

Har en tonåring som tydligen sitter med andra Emo:sar på Emotrappan i nordstan, Göteborg. Finns det någon som har lite inside information? Vet inte riktigt vad jag vill ha ut av detta men behöver jag oroa mig?

• Svar på tråden Emotrappan i Göteborg
  • Fjällmannen

Jag har inga bra erfarenheter av emos.

• Leather Cravat

Vad jag vet från egna erfarenheter bland sådana grupper är att det festas väldigt mycket.

• Kusifru

Enligt vad jag har hört så samlas de på "emotrappan" och bara umgås/pratar osv. En tjej jag pratar med på internet säger att de har ganska kul där så du ska nog inte behöva oroa dig, din son/dotter söker nog bara kontakt med likasinnade.

Majoriteten(kanske 95%) av de emos jag stött på är harmlösa och hur trevliga som helst, men så finns det de där 5% som kanske är lite luggslitna.

Fråga gärna din tonåring lite mer av vad de gör på trappan vettja. :)

• jagvillintehaenförbannadsignatur

Jag har hört att dom sitter och knaprar piller och skär sig där.

• HMF

Usch, avskyr att passera den trappan varje gång jag är påväg till Brunnsparken. Vägen är överbefolkad med underliga snorungar i utstyrslar som hör hemma i en Salvador Dali film. Luggen över hela ansiktet, killarna har tighta jeans så att man nästan skymtar konturerna på könsorganet och de har tillochmed smink. Slänger dock alltid en ond blick på de små fanskapen.

Det bästa du kan göra är att få bort ditt barn från dessa. Det är ett känt faktum att emos tenderar att konsumera alkohol och andra olagliga substanser i högre doser än andra ungdomsgrupper.

• Bevabus

*Svimmar av förvåning av detta vidriga uttryck*
    Väljer att inte säga nå mera om det. misstänker att du är kompis till "jagvillintehaenförbannadsignatur"

HMF skrev 2008-04-22 18:22:19 följande:
    Usch, avskyr att passera den trappan varje gång jag är påväg till Brunnsparken. Vägen är överbefolkad med underliga snorungar i utstyrslar som hör hemma i en Salvador Dali film. Luggen över hela ansiktet, killarna har tighta jeans så att man nästan skymtar konturerna på könsorganet och de har tillochmed smink. Slänger dock alltid en ond blick på de små fanskapen.Det bästa du kan göra är att få bort ditt barn från dessa. Det är ett känt faktum att emos tenderar att konsumera alkohol och andra olagliga substanser i högre doser än andra ungdomsgrupper.
  • Buhujadu

haha what?! är det fel med att killar har smink nu också? fan vad händer med den här världen? Jag är emo jag har smink. Och nej det är inget att oroa sig för att ditt barn sitter där... jag sitter där det är en gemenskap vi sitter där å snackar bara inget mer med det...

• Nemesain

haha, det är väldigt fel sagt att emos dricker o knarkar mer än andra ungdomar! 
    nästan alla ungdomar dricker lika mycket, men en sak som stämmer är att emos brukar röka mer än andra 
    men för guds skull, skicka dom inte till någon jävla kurator, det finns ingenting någon ungdom hatar mer än kuratorer förutom skolan
    jag fattar inte varför grejen ska bli så stor för att vissa ungdomar har olika kläder än andra
    de flesta som har liknande stilar som emo, är bland dom trevligaste ungdomarna faktiskt

• förvirradtonåring

Haha nej du behöver inte oroa dig! Din tonåring kommer förmodligen att snart växa ifrån det. + är nordstan alltid övervakad av ordningsvakter och det ENDA "emosarna" gör är att umgås, prata och äta godis. Så vitt jag har sett och upplevt :)

• Chokoretonoyuki

Oroa dig inte! Det är helt  vanliga tonåringar med en alternativ stil - so what? Jag klär mig själv i en väldigt alternativ stil, (dock inte fashioncore, aka emo/scene) och jag har aldrig festat, rökt eller druckit. Tycker att det är sjukt löjligt att döma någon sådär (Ja, jag talar till dig, 'HMF') bara för att man ser annorlunda ut.

• Humles mamma

Emo:s är undersakattade i dagens samhälle! De blir hatade för att de avviker från normen som samhället tvingar in tonåringar i. Vill ni att era barn ska placeras i fack när de växer upp? För genom era fördomsfulla påhopp emot dessa underbara individer stärker ni dagens stereotyper, villket kommer fördröja den totala jämnställdheten i framtiden!

Borde vi inte i stället uppmuntra ungdomar att följa sitt hjärta, istället för att bara klä sig som en annan mainstream idiot?

Just saying!!!!!

Svar på tråden Emotrappan i Göteborg