• Emsan1988

Ni som gick på gymnasiet när ni blev gravida!

Ni som pluggade på gymnasiet när ni blev gravida. Hur mycket fick ni i fp? Och hur bodde ni? Och hur mycket fick ni i socilabidrag? Jag går ut gymnasiet i sommar och killen jobbar som vikare och vi är inne i bebisverkstaden nu. Vi har ingen lägenhet ännu men söker som dårar. Så det vore bra om jag fick svar på dessa frågor.

• Svar på tråden Ni som gick på gymnasiet när ni blev gravida!
  • Twinkiie

du får de lägsta i FP om du inte har jobbat, alltså 180/dag

om din kille har jobb o en inkomst som soc anser är tillräcklig (inga stora summor ja pratar om!) för ett hushåll dår du inget socbidrag. då e han skyldig att försörja dig o den lille.

så kmr vi ha det.

• Bilja

Hur mycket fick ni i fp? Och hur bodde ni? Och hur mycket fick ni i socilabidrag?

Jag fick lägsta FP, Vi köpte hus just innan 2an kom då jag var 19 år. Vi har aldrig haft eller sökt nå socialbidrag.

***Stolt 2 barns mamma***
  • Caisa85

Jag var 19 och gick sista året på gymnasiet, jag flyttade till min kille (barnets pappa) och han har och hade fast anställning så räkningar och hyra +lite till räckte hans pengar till...sen fick vi 1050 i barnbidrag och ca 3200 i föräldra penning som täckte kostnader för mig och barnet.

• Norpan81

Jag fick min fp beräknad på den sgi jag hade hunnit jobba ihop året innan jag gick sista året på gymnasiet ( tog en paus från skolan) socialbidrag har jag/vi aldrig haft. Jag och min kille bodde då i en 2a.

• Nazeeya

Jag fick lägsta FP, alltså 180 kr/dag. Vi bor i hus.
    Socialbidrag har jag aldrig sökt.

• MlieL

Jag är bara 16 år och jag och min pojkvän planerar en gravidietet =)

• Carola Carro
    Emsan1988 skrev 2008-03-07 21:48:36 följande:
    Tack för alla svar! Har inte varit inne så mkt pga mist en mycket nära vän i självmord=( Vi kommer klara oss bra ekonomiskt, har fått erbjudande om 2 jobb så jag kommer hinna jobba ett tag innan=)