Absolut, jag har varit stressad i två år varje dag över att jag inte kan få barn! Sen har jag ju varit stressad och orolig över hela behandlingen; kommer jag få tillräckligt många äggblåsor, kommer jag få ut några ägg, kommer några bli befruktade, kommer jag få tillbaka något fint till ET, kommer det lyckas eller inte och, och stressen över att höra om alla sm är gravida, stressen när man ser alla gravida, alla bebisar, jag ni vet hur det är!
Men det gick ju vägen nu trots allt, och idag är jag i v. 17+5 och än så länge ser allt normalt och bra ut. Lycka till! , min läkare sa då att det inte finns ett enda bevis på att stress ska ha något att göra med om man blir gravid eller inte, men "alla" tycks ju tro det. Senast förra veckan jbbade jag natt och hade en diskussion med nattsköterskan, och hon sa att man blir ju gravid bara man slutar tänka på det, och hon visste minsann såååå många som adopterat ch sen blivit gravida för då släppte pressen och blablablabla. Ni har nog också hört det där skulle jag tro. Jag sa att det trodde jag inte på, det var nog annat som spelade in, mennej nej, hon var ju SKÖTERSKA, så hon visste ju sååå mycket mer än mig. När jag sa att min ivf läkare sagt att han inte trodde det heller så sa hon bara att det finns så många olika "bevis" om det är så eller inte och man får ju välja vad man ska tro. (Men hon trodde ju det rätta så klart?) Man blir ju lite ledsen, känns ju som man får en spark i magen varje gång nån "kunnig" ska säga att "det är bara att slappna av, så blir du gravid" Som om det skulle vara mitt fel att jag inte blev gravid, det känns ju som de menar så...
Lycka till alla som försöker!