• sevgilim

Hemma med två barn?

Hej!
    Är för tillfället hemma med en flicka på 21 månader och hennes nyfödda lillebror.
    Lillebror vill amma hela tiden och det är ju inte så kul för den äldre flickan.
    Hur gör ni för att få vardagen att fungera? Man hinner ju knappt att fixa lunch och middag till flickan... Och hon blir ju grinad när jag sitter som klistrad i soffan med tutten framme.

• Svar på tråden Hemma med två barn?
  • Sommaren22juni1979

Ett tips är att du läser en bok för henne medans du ammar din son.
    Sätt igång en film som ni kan se på , eller låt henne rita och du sitter och tittar samtidigt.

Det är inte lätt att få en vardag att fungera alltid , men sålänge du ger henne uppmärksamheten samtidigt du ammar så kommer det gå bättre.
    Fråga om hon vill hjälpa till att byta blöjor , bestämma kläderna åt honom , vakta honom medans du gör lunch åt henne.
    Låt henne vara delaktig i lillebrors framfart..

Så gjorde jag och idag har jag två täta syskon som är trygga med varandra och som stöttar varandra i vått och torrt . .
    Men det är viktigt att du försöker få till en stund på dagen då du umgås med henne , undvara henne minst tio min för lek varje dag ,och läs kvällsaga ...

• Tulibul

vilket klokt inlägg sessanlindberg!

• BymBym

Vi har 19 månader mellan våra och visst är det körigt i början. Men sessanlindberg hade många bra råd.

Det blir bättre.....som så många skriver om så mycket....Flört

Svar på tråden Hemma med två barn?