• bluebride

hur många gånger får man gå på pergo tills läkarna säger att fortsätta med andra alternativ?

Jag har gått på pergo sen i december. Åt enkelkur i dec och jan, dubbelkur i feb + ovitellespruta. Vi har försökt få barn sen aug-06 och det resulterade i två mf, ett i nov-06 och ett i jan-07. Nu är vi inne på femtonde försöket och det känns hopplöst.

Har sen sprutan varit illamående och det upphör bara när jag äter.

Vad är nästa steg efter pergo, IVF?
    Längtar efter barn!
  • Svar på tråden hur många gånger får man gå på pergo tills läkarna säger att fortsätta med andra alternativ?
  • Joboli

Hej!

Jag åt 7 enkelkurer med pergo, plus ovitrelle en gång. Det hände ingenting. Efter det blev jag skickad till IVF. Jag hade provat andra mediciner före pergo också.

Jag blev oerhört illamående av pergon, oftast i samband med ÄL, gick ner 6-7 kilo under 7 månader, jag vägde bara 49 kg när jag kom till IVF, de trodde att jag inte skulle få göra IVF, men jag gick upp några kilo redan första månaden utan pergo, så vid inskrivning vägde jag 51,5. Nu efter 4 IVF och ett FET har jag lagt på mig alla de tappade kilona igen

Kram/Leijon

♥ (¯`°?.¸ ♥ Hoppet är det sista som överger en.♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Dahlia

Jag åt pergotime i 6 månader. När jag inte blev gravid av dem så gick jag över på puregoninjektioner kombinerat med insemination i ett år.
    När inte det heller gav någon graviditet gick vi över till ivf. Första ivf misslyckades pga att inga ägg blev befruktade.
    Andra ivf slutade med en graviditet

Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är nu BF 3 juni 2008
Svar på tråden hur många gånger får man gå på pergo tills läkarna säger att fortsätta med andra alternativ?