• Carmen80

För oss som blivit gravida med IVF 2008!

Tämkte vi kunde starat en tråd för oss tjejer som äntligen lyckats få ett "plus på stickan"
    Det är ju alltide lycka att få detta plus med det är ju lite speciellt för oss som gått igenom IVF, inte räckte det med ett "kalsongryck" här inte.
    Nu är man ju jätteglad och kanske vil dela med sig av sin glädje, frågor, erfarenheter och kanske rentav lite orokänslor?

Välkomna ni som vill :)
    Kram!

• Svar på tråden För oss som blivit gravida med IVF 2008!
  • Trazzel Maja
    Glitter:
    Vad härligt att få se det lilla miraklet... det blir så mycket mer verkligt då !!!!
    Avsluta varje dag och var färdig med den. Du har gjort vad du har kunnat !
  • Glitter2

Muppis
    ja kanske framförallt för mannen han är så gullig mot magen(!) efter i måndags

• Trazzel Maja
    Glitter:
    Jo det är ju sant.... tycker nog att min man börjat prata mera med "magen" efter vårat senaste UL. Mysigt som bare den!!!!
  • Trazzel Maja
    Muppis skrev 2008-05-23 00:46:14 följande:
    Glitter:Jo det är ju sant.... tycker nog att min man börjat prata mera med "magen" efter vårat senaste UL. Mysigt som bare den!!!!
    Pratat mera TILL "magen" ska det ju stå.... är liiite för trött så här mitt i natta...hehe
  • Marren1

Så har man äntligen fått gjort det efterlängtade UL:et. Helt fantastiskt att få se den lilla krabaten därinne och att allt såg bra ut. Var helt fascinerad av att man kan se "allt" så tydligt: hjärtklaffar, förmak, hjärnhalvorna etc. Precis som din bebis, Glitter, så ville inte vår vara med heller på bild. Låg oxå och tittade uppåt och "inåt". Enligt BM beräkningar så skulle jag få BF den 27/10 ist. för 30/10 men hon ville klura lite på detta till em. Eftersom vi gjort IVF-behandling. Men det spelar ju inte så stor roll, bebisen kommer ut när den vill.

Muppis: du har oxå varit på UL idag? Allt var bra?

• Trazzel Maja
    Glitter: Jo jag såg att det funkade med båda...... men då va ja för trött för att ändra igen.... Jag undrar om det beror på alla "graviditetshormoner" att man är så vimmsig...hehe

Marren1: Ja allt såg så bra ut.  Jag bara låg och njöt..hehe.
    Vad skönt att allt även va som det skulle med eran lilla bebis.
    Tyckte att det va jobbigt då vi först gick in i rummet för det va i samma rum som jag fick reda på att det gått åt skogen förra ivf-försöket. Jag va i v. 10 då.
  • Pajama

Å vad härligt att läsa om alla lyckade ul och mer eller mindre lyckade stetoskopundersökningar!
    Vi var också på ul i torsdags och såg vår lilla krabat! Ja, det är märkligt att man kan se allt så tydligt! 5 fingrar hade åtminstone högerhanden! Eftersom man ser skelettet tydligare än huden, så såg vår ut som en rymdvarelse framifrån, eller möjligen en kines. Vi får se vad det blir.
    Fick också bf tidigarelagd till 27/10! Märkligt Marren, ska vi dela rum också?! Men blivande farmor blev snopen för bf var annars på hennes födelsedag.

Jag har köpt mina först mammakläder! Bl.a. ett par byxor, men de glider ner och jag måste ha skärp. Växer man i dem sen, eller är de för stora? Skärpet är inte så bekvämt. Skaffade en kjol också och den sitter jättebra.

• Lyxmamma

Vad skoj med alla UL. Själv får jag vänta ända till v.18-19 *suck*. Gick in i vecka 13 idag. Känner två tjejer som går på samma ställe som mig och de fick även ett UL i vecka 12 men det har de ändrat på nu tydligen. Iofs tror jag att det i vecka 12 har med NUPP-testet att göra och det vill ju inte jag göra. Vi har inte diskuterat färdigt ännu för min sambo vill eventuellt men han verkar luta åt att ändra sig till min ståndpunkt så vi får väl se.

Vilken vecka fick ni göra UL ni som gjort det?

• Lyxmamma

I förrgår kväll fick jag kramp i magen och mådde verkligen superilla. På natten fick jag springa på toa upprepade gånger och hade sådana kramper i magen att jag knappt sov någonting. Dagen därpå mådde jag fortsatt mycket dåligt och blev sängliggandes hela dagen. Oroade mig så klart för barnet och undrade vad jag kunde ha ätit men allt jag kommer på är Chicken McNuggets på McDonalds och färdig lasagne från lokala pizzerian (har ätit den massor av gånger). Fick i alla fall komma iväg på ett akut ultraljud hos min barnmorska. Hon verkligen tryckte in mig för att jag skulle slippa oroa mig - sååå fantastiskt gjort tycker jag. Den lill* var 5,4 cm och på dagen så stor som den skulle vara. Hjärtat pickade så fint och den hoppade - rejäla hopp - så vi tror att den hade hicka *s* BM trodde mer på att den testade kroppen och nerverna gjorde sitt. Så nu känner jag mig så mycket lugnare igen. Nu har vi passerat den värsta missfallsrisken och bebisen lever. Nu ska jag bara njuta

• Glitter2

Lyxmamma
    underbart visst är det
    Jag hade något liknande i början och åkte då akut till gynakuten på sjukhuset där jag blev lugnad, skönt!

I morgon är vi i vecka 18, det är fantastiskt!!

• mulan

Tittar in lite och tittar efter för att se vad ni är för filurer. Känner igen Marren och kanske någon mer om jag bläddrar bakåt. Plussade själv för en vecka sen efter första FET . Min IVF/ICSI blev minus. Så i slutet av januari nästa år är det vår tur om mini vill stanna

~ * ~ vecka 6 ~ * ~
  • Lyxmamma

mulan: Det låter som för mig. Första iSCSI blev det ingenting och första FET gick vägen Önskar dig verkligen all lycka nu!!

• mulan
    Lyxmamma skrev 2008-05-30 20:53:34 följande:
    mulan: Det låter som för mig. Första iSCSI blev det ingenting och första FET gick vägen Önskar dig verkligen all lycka nu!!
    Tack så mycket . Hur långt är du gången?
    ~ * ~ vecka 6 ~ * ~
Svar på tråden För oss som blivit gravida med IVF 2008!