• Perickles

Det darrar och vibrerar i magen!?

Hej,

sedan tidigt i morse har jag kännt små konstiga vibrationer i min mage. Det känns som om min lilla där inne ryser!
    Och det känns lite hela tiden, nån gång paus på en halvtimme-timme sen börjar de igen.

Va e de frågan om?
    E i vecka 19 och det tar inte ont men det känns så konstigt!

Tacksam för svar, Kram

• Svar på tråden Det darrar och vibrerar i magen!?
  • Peppri

Jag har känt sådana darrningar ett par gånger och jag har också hört att det är för att barnet kissar. Man kan se dem göra så i början när den är nyfödd också.

Två ska bli tre
  • t h o w e

Nej, ärligt!
    Hicka känns annorlunda än dessa darrningar.
    Jag tror precis som många andra att det är rysningar för att de kissar..

30/4-08 Vi längtar efter dig!
  • Perickles

Tack Spartacus,

jag ha haft så livliga tarmar att de e svårt o säga om plutten sparkar redan eller om de e luft i tarmsystemet.

Då förstår jag vad du menar. Verkar som om bebben kissar konstant, fast med tanke på hur liten blåsan är osv... varför inte. Ganska möjligt.

Jag börjar mer tro på att barnet ryser, men vet inte varför (kan ju inte va kallt i magen :) Kanske den har abstinens efter nåt?

• vevik

TS:
    nej, jag kände nog rörelser och sparkar innan "spasmerna". Jag trodde att det var hicka men nu när jag är i v.40 vet jag att det inte var det - det känns annorlunda - precis som när jag själv har hicka fast i en snabbare takt (och i magen ).
    Det många har sagt är att bebisen ryser av att den/när den kissar. Tydligen så är det en hel del vuxna (oftast män) som fortfarande ryser när de kissar .

• Spartacus
    Perickles skrev 2008-03-03 16:51:44 följande:
    Tack Spartacus,jag ha haft så livliga tarmar att de e svårt o säga om plutten sparkar redan eller om de e luft i tarmsystemet.Då förstår jag vad du menar. Verkar som om bebben kissar konstant, fast med tanke på hur liten blåsan är osv... varför inte. Ganska möjligt.Jag börjar mer tro på att barnet ryser, men vet inte varför (kan ju inte va kallt i magen :) Kanske den har abstinens efter nåt?
    men om du inte ännu känt några ordentliga sparkar så kan det ju kanske vara början på detta som är svårt att uskilja?

sen så kan bebisar säkerligen kissa väldigt mycket, dom ligger ju och sväljer och kissar hela tiden... speciellt om man dricker mycket sött

det är lite läskigt och känns som vibrationer ibland, verkligen som om dom fryser, men tempen är ju alltid bra därinne
  • velle

Hej vad kul att ni skriver om detta! När jag väntade min första så kände jag darrningarna som ni beskriver då och då. Jag brukade säga till min man att det kändes som ett fyrverkeri i magen. Oroade mig aldrig utan undrade som ni vad det kunde vara. Det roliga var att inte långt efter jag fött, vi var fortfarande på BB så såg jag och min man vad det var. Han gjorde priecis samma sak, det var som en liten spasm, som en rysning nästan och armarna och benen flög rätt ut. Det såg ut som den där fallreflexen de har. Så ta det lugnt, kanske överraskas de av något därinne, ngt ljud eller så eller väcks ur någon dröm! MIn son är då helt och fullt frisk och 3 1/2 år.

• MarieHJ
    Perickles skrev 2008-03-03 16:51:44 följande:
    Tack Spartacus,jag ha haft så livliga tarmar att de e svårt o säga om plutten sparkar redan eller om de e luft i tarmsystemet.Då förstår jag vad du menar. Verkar som om bebben kissar konstant, fast med tanke på hur liten blåsan är osv... varför inte. Ganska möjligt.Jag börjar mer tro på att barnet ryser, men vet inte varför (kan ju inte va kallt i magen :) Kanske den har abstinens efter nåt?
    Har ockaå hört att det ska vara när den lille kissar=) Den ska kissa ca va 45:e minut så det är möjligt. Den sväljer ju mycket fostervatten..
  • LyckaJones
    vevik skrev 2008-03-03 21:45:55 följande:
    TS: nej, jag kände nog rörelser och sparkar innan "spasmerna". Jag trodde att det var hicka men nu när jag är i v.40 vet jag att det inte var det - det känns annorlunda - precis som när jag själv har hicka fast i en snabbare takt (och i magen ).Det många har sagt är att bebisen ryser av att den/när den kissar. Tydligen så är det en hel del vuxna (oftast män) som fortfarande ryser när de kissar .
    Oj vad nyfiken jag blev nu, tänk om det är killar i magen när man känner den där darrningen då
    Har nån haft "kissdarrningar" och fått flickor??
    Jag hade såna när jag väntade sonen, men kommer inte ihåg att jag hade det när jag väntade dottern.
    Sorry OT.
  • melinaj00

Hej! Jag har precis samma symtom men med en viss skillnad. Jag är en 16 årig tjej men definitivt inte gravid. Jag började nyss dricka kaffe och vet inte om det har med koffeinet å göra.

Om du har fått reda var det beror på så skulle jag gärna vilja vet :)

• babydreams

Har också hört att man ska känna såna där "rysningar" i magen om man väntar pojkar.. har inte känt så alls så kan kanske vara en flicka jag bär på då ? enligt RUL var det 80% pojke iaf

• phantom

Fundera på vad du kan ha ätit. Min bäbis exakt det samma efter att jag ätit socker. Det är ingen fara enligt BM, men du kan prova att minska ditt sockerintag om du är orolig.

Svar på tråden Det darrar och vibrerar i magen!?