Någon här som valt att INTE ta PKU-test?
Jag funderar lite på det här med Pku-provet som tas..
Finns det någon som valt att inte ta det på sitt barn?
Jag funderar lite på det här med Pku-provet som tas..
Finns det någon som valt att inte ta det på sitt barn?
dns=dna fel skrivet ialla fall för mig s ligger nära a..skammligt eller hur
så om din dotter mördas så vill inte du ha så stor möjlighet som bara går att få för att få fast din dotters mördare????
Kanske missförstod du Andrea nu?
Kommentaren om "korkat" var väl, om jag förstod det rätt, riktad mot Unni Drougges väninna som ville hålla sitt barn helt utanför "systemet".
Det är ju inte samma sak som att inte spara genetiskt material.
men om mamman inte registrerade barnet nånstans så fick det inget personnummer, och då kan inte mamman fått nån fp eller barnbidrag.
Barnent har inte rätt till sjukvård eller nånting..
inte coolt alls, utan rent jävla idiotiskt om man frågar mig..
det barnet existerar juh inte i samhälletss ögon...
"Kanske missförstod du Andrea Teskedsgumman nu?"
fast världen är jutyvärr svart och vit även om man kanske inte vill det.. men sen att inte testa sitt barn för sjukdomar för att den itne ska finnas med i dna register tycker jag e helt befängt faktiskt.. jag tycker absolut du å pappan till barnet ska betämma själva hur ni vill ha de men min åsikt är att de är befängt att inte göra det för att de finns några register
informera ditt barn om vad PKUregistret innebär och förklara hur de går ur de om de vill det när barnet fyllt 18år så är väl problemet löst enligt mig!!!!
Men då gör det inte mig ngt att de sparat mina barns DNA. Är bara glad att det forskas om sjukdomar ect..
har du tänkt på vilka konsekvenser det kan få om du inte tar ett PKU test och ditt barn har PKU?
informera ditt barn om vad PKUregistret innebär och förklara hur de går ur de om de vill det när barnet fyllt 18år så är väl problemet löst enligt mig!!!!
Hur orkar man vara så paranoid, TS? Testet görs i gott syfte. Lägg din energi någon annanstans där det verkligen behövs.