Pojke=låga hjärtljud,flicka=högre hjärtljud,Stämde det för er?
Har hört att de säjer att det "är" så. Stämde det för er? Min flicka hade mellan 140-160.Vore bara roligt att höra hur ofta det blir så.
Har hört att de säjer att det "är" så. Stämde det för er? Min flicka hade mellan 140-160.Vore bara roligt att höra hur ofta det blir så.
min sons hjärtljud låg rujnt 150 hela tiden.. så där kunde det ju inte stämma.. hihi.. men det visste jag från början..
Jepp!
Min son hade lägre hjärtljud än min dotter!
Kasper låg mellan 130-145
Vilma låg mellan 145-160 (med nått lägre undantag då hon sov)
Kramis
Min dotters hjärtljud låg runt 155-160. Och detta lilla troll jag väntar har ett hjärljud på 160 så jag tror på en flicka till. har kollat runt bland kompisar och det har verkat stämma fler gånger än inte..
De här myterna är så osanna de kan bli.
De flesta barn ligger på ett intervall mellan 130-160 beroende på om de sover, är i aktiv fas eller bara är vakna.
Hur skulle ett kön påverka hjärtljuden MER än aktivitet?
Min son har legat ungefär på 145, 150 och 155 och aldrig under.
Sen blir det jättekonstigt resonemang. Nästan alla barn kommer ligga därikring 130-160. Hälften av alla som är gravida får killar, hälften får tjejer. De som får tjejer kommer säga MEN TITTA DET STÄMDE FÖR MIG. Medan hälften också har samma hjärtljud kommer säga men det stämmer inte alls.
Så slutsatsen är, sluta försöka dra slutsatser av NONSENS teorier.
Om detta skulle ens ha en uns sanning skulle vi inte behöva ultraljud för att fastställa kön. Sannolikheten för att du gissar rätt kön är ändå rätt stor. 50 % ;)
Mina två tjejer låg på 130-140, lillebror i magen ligger jämt på 155 när BM mäter
Så nej de stämmer inte på mig iallfall
140-155 väntar en pojke :)
De här myterna är så osanna de kan bli.
De flesta barn ligger på ett intervall mellan 130-160 beroende på om de sover, är i aktiv fas eller bara är vakna.
Hur skulle ett kön påverka hjärtljuden MER än aktivitet?
Min son har legat ungefär på 145, 150 och 155 och aldrig under.
Sen blir det jättekonstigt resonemang. Nästan alla barn kommer ligga därikring 130-160. Hälften av alla som är gravida får killar, hälften får tjejer. De som får tjejer kommer säga MEN TITTA DET STÄMDE FÖR MIG. Medan hälften också har samma hjärtljud kommer säga men det stämmer inte alls.
Så slutsatsen är, sluta försöka dra slutsatser av NONSENS teorier.
Om detta skulle ens ha en uns sanning skulle vi inte behöva ultraljud för att fastställa kön. Sannolikheten för att du gissar rätt kön är ändå rätt stor. 50 % ;)
Det stämde på mig!När jag låg i mammas mage och barnmorska lyssnade på hjärtljudet och sa:låter som en flicka.Och det var över 30 år sedan!
[quote=76517341][quote-nick]Connie07 skrev 2016-04-09 10:28:03 följande:[/quote-nick]Det stämde på mig!När jag låg i mammas mage och barnmorska lyssnade på hjärtljudet och sa:låter som en flicka.Och det var över 30 år sedan![/quote
Japp och nu har man kommit så långt att man inser att det är en myt ;). Lyssnar man på hjärtljuden under några minuter så ska de variera uppåt och nedåt. Annars är det ngt fel. Det är ju trots att 50 procents chans att man gissar rätt :D / bm
[quote=76517341][quote-nick]Connie07 skrev 2016-04-09 10:28:03 följande:[/quote-nick]Det stämde på mig!När jag låg i mammas mage och barnmorska lyssnade på hjärtljudet och sa:låter som en flicka.Och det var över 30 år sedan![/quote
Japp och nu har man kommit så långt att man inser att det är en myt ;). Lyssnar man på hjärtljuden under några minuter så ska de variera uppåt och nedåt. Annars är det ngt fel. Det är ju trots att 50 procents chans att man gissar rätt :D / bm
Myt eller inte,hon hade rätt och var kunnig!
Men jisses.. Hon gissade och hade 50 procents chans att få rätt :D har absolut ingenting med kunnande att göra. Lovar ;)
Det stämde för oss
Ja väntar en flicka o här är hjärtljuden mellan 130-140.
Chansen är ju ungefär 50% att det stämmer. Det finns ju inte så mycket att välja på ;)
För oss stämde det inte.
150-160 pojke. Allt det där med hjärt ljud som att va högre eller lägre beroende på kön stämmer inte.
Vår son låg alltid omkring 150 och lilla bebis i magen 135 o är en flicka