• Lisa E
    Äldre 4 Mar 19:26
    21062 visningar
    11 svar
    11
    21062

    Bedövningsspray eller bedövningssalva för underlivet?

    Jag har extremt känsligt underliv och får väldigt ont efter en vanlig undersökning vilket känns jättejobbigt inför alla undersökningar som man genomgår under förlossningen men också inför själva utdrivningsskedet.  

    * Har man på förlossningen tillgång till någon form av bedövningsspray eller bedövningssalva som man kan be om att de använder innan undersökningar?

    * Finns det bedövningsspray eller bedövningssalva för underlivet att köpa för hemmabruk?

  • Svar på tråden Bedövningsspray eller bedövningssalva för underlivet?
  • Äldre 4 Mar 19:34
    #1

    När jag hade vestibulit, så fick jag en salva av min läkare, den bedövade som tusan man kände inget, inte ens sen när man skulle ha sex, hehe... fråga din läkare...


    Lisa E skrev 2008-03-04 19:26:50 följande:
    Jag har extremt känsligt underliv och får väldigt ont efter en vanlig undersökning vilket känns jättejobbigt inför alla undersökningar som man genomgår under förlossningen men också inför själva utdrivningsskedet.  * Har man på förlossningen tillgång till någon form av bedövningsspray eller bedövningssalva som man kan be om att de använder innan undersökningar?* Finns det bedövningsspray eller bedövningssalva för underlivet att köpa för hemmabruk?
  • AForss­tröm
    Äldre 4 Mar 19:58
    #2

    Oj vad är det för mirakelsalva den vill jag oxå ha, får oxå tok ont efter dessa underskökningar..


    Det bor en liten Nhea i magen med Bf 19 maj
  • Lisa E
    Äldre 4 Mar 23:31
    #3

    Har misstänkt vestibulit i många år, men dragit mig för att göra någonting åt det... Krävs ju en undersökning... Också mycket nyfiken på vad det är för mirakelsalva?

  • Äldre 5 Mar 00:04
    #4

    hade kvar den, den heter Instillagel, googlade lite om den och det står "Instillagel är ett lokalbedövningsmedel" Ni kan ju söka själva Tycker iallfall den funkade super, som tur är blev jag av med min vestibulit och alla andra problem jag hade så jag har inte användt salvan på några år nu!!

  • Äldre 5 Mar 12:25
    #5

    Jag fick xylocaingel efter förlossningen den va helt super vet ej om man kan köpa den eller om den är receptbelagd dock

  • Lisa E
    Äldre 5 Mar 13:16
    #6

    Ska genast googla lite :).

  • carro7­4
    Äldre 5 Mar 13:48
    #7

    Xylocain är receptfritt på apoteket´=)

  • Lisa E
    Äldre 5 Mar 13:51
    #8
    carro74 skrev 2008-03-05 13:48:54 följande:
    Xylocain är receptfritt på apoteket´=)
    Toppen! Då får det bli en tur till apoteket idag :o). Hoppas det inte bara är de stora välsorterade apoteken som har den.
  • Äldre 4 Mar 00:08
    #9
    Lisa E skrev 2008-03-05 13:51:35 följande:
    Toppen! Då får det bli en tur till apoteket idag :o). Hoppas det inte bara är de stora välsorterade apoteken som har den.
    Den brukar finnas överallt.

    Däremot är den på apoteken 5 %.
    Även jag fick efter min första förlossning men då på recept 10 %. Den på 10 fungerar väldigt bra....den på 5, sådär.
  • Äldre 5 Mar 20:00
    #10

    Emla fungerar bra.  Detta är en verklig nätet licensierade apotek de inte kräver en tidigare recept för emla (endast en konsultation nätet )    www.dokteronline.com/se/emla-kram/3235/

  • Mon 31 May 2021 19:15
    #11
Svar på tråden Bedövningsspray eller bedövningssalva för underlivet?