• LykkeLee

Vilket är det dummaste/onödigaste klädesplagg man kan köpa till ett litet barn?

Enligt mig är det täckväst. När ska man använda det liksom?
    Varmt på magen och ryggen, kallt på armarna. Har man en tjock tröja under blir det ju ÄNNU varmare på ryggen och magen..

vad tycker ni??

• Svar på tråden Vilket är det dummaste/onödigaste klädesplagg man kan köpa till ett litet barn?
  • doriah

Bikini till småtjejer - fasen, det är en sån där grej som gör mig onödigt upprörd! Jag vill inte ha nån djäkla bikini till min 2-åring men oftast får man överdelen på köpet när man köper badbrallor...men, man kan ju slänga den så jag borde ju kunna tagga ner lite...Cool

Fia ღ Elsa
  • biaw

skor till bebisar som inte kan gå (fick typ tre-fyra par) kalsonger innan typ 2 årsdagen..( har 10 par,oanvända)
    body. (funkade bara till 10-12 mån.)
    hela pyjamasar med inbyggda fötter( = halt, sonen slår ihjäl sig.)
    hela pyjamasar som är lite lite för stora(sonen slingrar sig som en orm, och har till slut inga armar el ben i ärmarna eller benen..)

• Pallas Athena
    MammatillMeja skrev 2008-03-06 16:02:14 följande:
    Pallas Athena skrev 2008-03-06 11:23:31 följande:
    bodyklänning känns ju lite bebisaktigt på ett barn som inte är bebis längre...som i sommar om min tjej inte är torr då så är hon ju typ 1 och ett halvt.Då känns trosor mer naturligt än body tycker jag..På vinterhalvåret har hon givetvis strumpbyxor.
    Då tycker vi olika, för min yngsta som också är ett och ett halvt år till sommaren och går redan har jag planerat köpa flera bodyklänningar till!
  • Blå Flygare

Trosor i små stl är ju praktiskt! Att ha när man vädrar rumoan så de inte sätter ner rumpan här o var utan något alls på. Och så kan man ha det med ett litet inlägg när man pott-tränar. Eftersom de minsta är tänkt med en blöja under krävs det en liten stl för att funka som enbart trosa. Stl 54 passade min dotter när hon var ett år, så de hade hon på sommaren flera ggr.

• killotjejmamma
    Tjej 83 skrev 2008-03-05 22:37:44 följande:
    vet ni vad. HM säljer boxertrosor i storlek 86 haha löjligt.
    vad är det för löjligt med det?
  • MammatillMeja
    killotjejmamma skrev 2008-03-06 23:55:24 följande:
    vad är det för löjligt med det?
    ja det undrar jag med?min dotter har ju 86 i trosor,jag hade önskat att de fanns i mindre storlek och i boxermodell.
  • MajaLarsson

nyfiken gul: lite OT men på vuxenavdelningen på lindex finns massa sportinspirerade jättesköna trosor som är lite högre i midjan å som man kan vika ner om man har lite lägre byxor på sig! men hon kanske inte kan ha 34? ett tips iaf!

• Pallas Athena
    MammatillMeja skrev 2008-03-07 09:02:21 följande:
    ja det undrar jag med?min dotter har ju 86 i trosor,jag hade önskat att de fanns i mindre storlek och i boxermodell.
    Vi har hittat boxertrosor stl 86 på H&M, men det är ju tyvärr inte så många man kan välja mellan i den storleken!
  • MammatillMeja

Pallas Athena skrev 2008-03-07 09:23:20 följande:

Vi har hittat boxertrosor stl 86 på H&M, men det är ju tyvärr inte så många man kan välja mellan i den storleken!
    nää de gör ju inte de...synd tycker jag!
  • Gravid2010

tröjor innan de är så pass stora att de kan sitta ordentligt.

Åker bara upp och jäklas...

• sorba

Tröjor med luva till små bebisar. Hur bekvämt kan det vara att ligga på en hopknölad luva???

• Gravid2010
    sorba skrev 2008-03-07 09:37:17 följande:
    Tröjor med luva till små bebisar. Hur bekvämt kan det vara att ligga på en hopknölad luva???
    ja verkligen!! Idiotisk påfund..
  • BULLET93

Om man bara ska föra en sopsäck då är den bra eller om det är mellan sommar och höst men joo den låter nog onödig

• Räkan77
    Nyfiken gul skrev 2008-03-05 22:46:03 följande:

sexiga underkläder.... nån här var inne på bikini..

Med en nybliven tonårsdotter hemma så begriper jag itne varför man måste anses som sexig så fort man fyller 13 och har bröst??  Varför måste ett barn bära puschup-bh och stringtrosor i spets??

min dotter vill ha en skön sportbh/topp och vanliga trosor men är svårt att få tag i.. o ännu värre var det när hon var mindre..

att hitta underkläder till en tjej som passerat 4 år utan att hitta en massa korsetter, snörning, puschup verkar hopplöst...

o en tjej på 13 vill inte gärna gå med barbietryck eller snobben på rumpan.

antingen är man barnslig med nalle puh och glitter i rosa trosor eller sexig med string och korsett-bh... varför finns det inget mellanting??

Om ni kollar på damavdelningen på tex Åhléns, Lindex eller HM finns det en hel del enfärgade bomullstrosor och även släta toppar. Storlek XS är inte speciellt stort
  • Steven01

Det sjukaste är ensamma mammor som klär ut sina små söner till kopior på dom män som lämnat dom..

• Fosse
    Steven01 skrev 2020-07-30 21:02:20 följande:

Det sjukaste är ensamma mammor som klär ut sina små söner till kopior på dom män som lämnat dom..

Hahaha, va?

Är detta ett utbrett beteende?
  • Steven01
    Fosse skrev 2020-07-30 21:19:43 följande:
    Hahaha, va?

Är detta ett utbrett beteende?

Svar på tråden Vilket är det dummaste/onödigaste klädesplagg man kan köpa till ett litet barn?