• Blossi

Är det ok att sätta på blöja på sin 12-åring mot dess vilja?

Om ni har en sängvätare hur skulle ni ha gjort?

Yesterday is gone. Tomorrow has not yet come. We have only today. Let us begin.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att sätta på blöja på sin 12-åring mot dess vilja?
  • Meme

Har inte läst hela tråden. Och det har ni säkert redan tagit upp men varför inte väcka barnet så hon får gå upp och kissa på nätterna. ?

• iorlina

Inte heller läst hela tråden men det finns ju "vadderade" underkläder som ser precis ut som vanliga.
    Dessutm finns det väl mediciner att ta under en kort period.

• Lilla78

PÅ en semster resa vi var på blev der ett duschdraperi som fick agera kisslakan. Bara att duscha av efternatten om olyckan varit framme. Men man får ju så klart ta med extra lakn om man ska iväg på sem.

• Jessica24

Röstade fel, la rösten på alternativ 1 MEN det rätta skulle vara alternativ 2.

• JohnG

iorlina, ja, och det är bra att det finns. Jag försöker inte diskutera lämplighet, utan tvång. Jag har inget emot barn som frivilligt bär sådana, jag är bara emot tvång. Och det hoppas jag att du också är:)

/John G

• Tattates

Fast det är inte alltid det är så aktuellt att göra så.
    Vi fick ofta det tipset (å får) spec när dottern var yngre.
    Men hon har alltid haft svårt att somna så att väcka henne har liksom inte varit något altrernativ.

Meme skrev 2008-04-01 23:40:17 följande:
    Har inte läst hela tråden. Och det har ni säkert redan tagit upp men varför inte väcka barnet så hon får gå upp och kissa på nätterna. ?
  • Missundies

Nu har jag inte läst hela tråden, men jag kommer mycket väl ihåg hur det var när jag var tolv, eftersom det inte var så längesen. När man är tolv är man stor, man känner sig mogen och förhoppningsvis smart. Jag hade tyckt det var oehört kränkande om min mamma hade kommit med ett sånt förslag. Min bästa kompis var sängvätare och han fick medicin som hjälpte honom ur det. Alltså fy fan för att ens komma på tanken att sätta på en 12-åring blöja.

• Blossi

De flesta verkar ändå tycka att det INTE är ok och jag blir glad att det är så. Tyvärr så tyckte inte de som har det så här och det gör mig så ledsen.

Brist på information skapar spekulation
  • JohnG

Ja, Blossi, jag delar din ledsamhet med. Läste om ett ännu värre fall om en tolvåring som tvingades ha blöja när hon var hos sin pappa och hans nya tjej, dom, särskilt styvmamman, hånade henne också. Undrar hur det gick för henne, tänker på det där ibland:( Om startaren av den tråden skulle läsa detta så får hon gärna kontakta mig, är nyfiken på hur det gått.

Alla deras argument för tvång bottnar i en ovilja att ställa upp för sitt barn och tvätta. Jag misstänker också att försvarsmekanismen förskjutning är inblandad i detta. Du vet, dom som blir slagna som barn, slår sina barn. Inte för att dom tyckte om att bli slagna när de var barn, utan de bara betalar tillbaka på nästa generation.

/John G

• Super blondinen

Våran 14årion har friviligt blöja på sig på natten då hon är sängvätare hon tycker det är helt ok.

• Lycklig2012
    Missundies skrev 2008-04-07 12:38:22 följande:
    Nu har jag inte läst hela tråden, men jag kommer mycket väl ihåg hur det var när jag var tolv, eftersom det inte var så längesen. När man är tolv är man stor, man känner sig mogen och förhoppningsvis smart. Jag hade tyckt det var oehört kränkande om min mamma hade kommit med ett sånt förslag. Min bästa kompis var sängvätare och han fick medicin som hjälpte honom ur det. Alltså fy fan för att ens komma på tanken att sätta på en 12-åring blöja.
Svar på tråden Är det ok att sätta på blöja på sin 12-åring mot dess vilja?