• TheodorMiranda

Hur länge får man sova på magen?

Hejsan!
    Är gravid i 22a veckan och jag sover fortfarande på magen. Somnar på magen men vaknar att jag ligger på sidan eller på rygg så jag antar att det inte blir så länge på magen. Ibland så gör det ont när jag ska lägga mej på magen och då skiter jag i det.. När jag berättade för min syster att jag fortfarande sov på magen så blev hon chockad..
    Nu e min fråga, hur länge FÅR man sova på magen utan att det e skadligt för barnet? Eller det e så länge man själv tycker att det e bekvämt?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur länge får man sova på magen?
  • Joje

Bebisen tar inte någon skada av att man ligger på magen, den ligger väl skyddad därinne! Man kan ligga på magen så länge det är bekvämt!
    Jag är i v 22 och ligger fortfarande på magen!

• Ameos

Jag låg väl på mage till v 41 ungefär förra gången. Inga problem alls, men så var jag inte särskilt stor heller.

• Snurran1

Jag är i vecka 24 och sov jämt på mage förrut. Sen jag gick in i vecka 10 har jag vant mig av med att somna på mage och ligger numera i framstupa sidoläge eller på rygg. Känns inte bra att ligga på magen och när jag gör det någon gång ibland protesterar bebben genom att sparka.
    Vet inte när man ska sluta, det känner man nog själv. Nu är det absolut inga problem för mig att ligga på rygg och sidan, gör hellre det för min halsbränna blir värre när jag ligger lutad neråt på sidan. Har numera 2 kuddar på varandra för att komma upp med huvudet.

• NathalieAndersson

Jag är i vecka 20 nu och det börjar bli bra obehagligt att sova på+ magen

men sov på mage så läge du känner att det är bekvämt för dig Ingen fara för bebis iaf

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Liten på väg BF 080801
  • AForsström

Det bestämmer du väll själv finns ingen gräns...man känner själv när det blir obekvämtFörvånad

Det bor en liten Nhea i magen med Bf 19 maj
  • HannaHYLK

Tills det känns obehagligt?

Jag är i v.23 och har ganska liten mage, men tycker ändå att det är obehagligt ibland att ligga på den. Vill helst sova på mage, men oftast lägger jag mig snett på magen, så att den inte belastas mitt på. Sen lägger jag mig intill sambon och hakar fast mina ben i hans, så att jag får bra balans och kan sova i ett halvläge mellan sida och mage. =)

Fast jag tror oftast att jag vaknar på sidan...

• HannaHYLK

Är inte sambon hemma lägger jag ibland en kudde vid magens sida så att jag kan ligga i halvläge mellan mage och sida.

• TheodorMiranda
    HannaHYLK skrev 2008-03-08 19:32:06 följande:
    Är inte sambon hemma lägger jag ibland en kudde vid magens sida så att jag kan ligga i halvläge mellan mage och sida.
    Okay tack för tipset.. Ska kanske testa det.. Har blivit opererad två gånge ri magen innan o då har man juh inte kunnat sova på magen alls.. Så då har man vant sej snabbt..
    Men nu e det katastroff, jag måste somna på magen.. Det går inte annars..
    Men jag ligger oxå snett på magen ibland för annars är det för obekvämt..
  • Eschutz

Alltid sovit på mage, när jag opererade blindtarmen för fyra år sedan har jag sovit på mage/sidan med en kudde mot magen . Är i v10 nu o somnar alltid på magen men vaknar av att de gör lite ont, men envis som jag är tänker jag fortsätta tills de verkligen inte går mer, tror kroppen är klok nog att säga ifrån . Att inte kunna sova på mage har nog varit de jag oroat mig mest för hittills ????

• Mouk

Till kl 03:12 sen bör du sova på rygg till kl 07:54. Kl 8:02 bör du gå upp och göra frukost till resten av familjen

• Mouk

Till kl 03:12 sen bör du sova på rygg till kl 07:54. Kl 8:02 bör du gå upp och göra frukost till resten av familjen

Svar på tråden Hur länge får man sova på magen?