Månadspeng....hur mycket
Vi har en diskussion här hemma om månadspengen, vad har era barn som fyller 14 i år i månadspeng?
Vi har en diskussion här hemma om månadspengen, vad har era barn som fyller 14 i år i månadspeng?
Har en snart 13 årig kille som har 150+150+99=399kr
150 kr är en fast månadspeng
150 kr får han om han sköter sig med läxor å annat
99 betalar vi till hans mobil varje månad
För de här pengarna ska han köpa lördagsgodis, nöjen utöver familjegrejer + övrigt
När jag var 14 så fick jag ingen månadspeng alls. Nu när jag är 17 så får jag 600 kr i månaden.
Men som 14-åring tycker jag inte man behöver så pass mycket..Jag tycker MammaFias upplägg lät väldigt bra!
Min bonusdotter får 500 kr i mån.Hon är 14 år.
Min 14-åriga grabb får 300kr/mån plus telefonräkningen betald. För det måste han inte göra ett smack.
Dottern 15 år får barnbidraget + tfn-räkningen betald så hon köper kläder o nöjen själv.
jag har en 14 åring och en 15 åring. dom får lika mycket ... 400 i månaden i *rena* pengar. sen får dom kläder och sånt utöver.
vi betalar 200 kr på deras mobilräkning, allt över 200 kr får de betala själva...
dom sparar varje månad ca 100 kr från deras månadspeng...
www.swedbank.se har bra mallar. Tror andra banker har liknande.
Konsumentverket har oxå mallar på ungefär hur mycket de skall ha.
Min son som fyller 16 får just nu 600 kronor plus 100 kronor som han kan ringa för varje månad samt prenumeration på utvald tidning.
Dottern som är 13 år får 400 samt 100 kronor som jag betalar på hennes telefonabbonemag samt prenumeration.
På månadspengarna har jag inga som helst krav. Jag utgår från att de tar sitt ansvar hemma i allafall efteom det är så jag uppfostrat dem.
jag som fyller femton nu i år får hela barnbidraget. för det ska jag köpa kläder, smink, och annat jag vill ha. mamma och pappa brukar betala hälften om jag köper skor och kläder som kostar lite mer och busskort.
de betalar även om jag ska klippa mej och om jag behöver en jacka t.ex.
Jag fyller snart 15 och får även en moppe då men jag får då betala benisinen själv.
Efter sommaren börjar jag gymnasiet och de har då lovat mej ett gymmkort.