• Svar på tråden Gravid efter IVF/FET med BF aug-sept 2008 forts.
  • Pigelinen

Grattis Jessica. Tyvärr ser jag ingen bild...Hoppas att Gustaf mår bra! KRAM på er

Tack, gode Gud!!!
  • LiMoFe

Jessica: Grattis till ert underverk och skönt att allt verkar vara bra med er trotts det ni gått igenom.

• challis77
    Jessica1 skrev 2008-05-18 09:36:06 följande:
    HejJag tänkte bara berätta att jag redan har fått min lilla son. Jag fick havendeskapsförgiftning och de var tvugna att plocka ut han lite tidigare än jag hade planerat... 27+5... Han föddes 080509 kl 10.13, vikt 1070g, längd 35 cm. Lille Gustaf är nu 9 dagar gammal och mår efter förhållanderna riktigt bra. Mamma börjar känna sig lite bättre hon också... Han fick vara i min famn för första gången på sin 1-veckas dag. En helt otrolig kännsla att få hålla i honom (något man tar för givet ska ske på en gång). Man tror inte att det ska ta 4 timmar att se honom för första gången och då inrullad i en säng och se honom genom en kuvös. Jag fick sticka in min hand och känna hans pytte lilla arm... Inte direkt vad jag hade tänkt mig men han ska ju också bli stor en dag och kuna sparka boll också... Läkarna säger att han kommer att klara sig jättebra...
    Grattis!
    Tänk vad fantastiskt att läkarna är så duktiga nu, så att bebisen klarar sig bra fastän han är född så tidigt! Ska genast gå och titta på bilderna på honom!
    Jag blir nästan tårögd, vilken härlig känsla det måste ha varit när du fick hålla honom! Och vilket fint namn du gav honom, Gustaf.
    Äntligen gravid!
  • Jessica1

Tack för grattulationerna.. det verkar vara något konstigt med mina bilder här kommer direktlänkar

www.familjeliv.se/hem/jessica1/gallery/phpn5stc5.jpg
    www.familjeliv.se/hem/jessica1/gallery/phprsewfx.jpg
    www.familjeliv.se/hem/jessica1/gallery/phptj5jdw.jpg

Boni: I Lund tycker de att man ska vara ordentligt smärtlindrad då såret läker fortare. Jag har iof fortfarande lättare ont i magen och såret sträcker fortfarande (2 v. efteråt) men jag klarar mig för det mesta utan värktabletter. Jag vill hellre föda vaginalt nästa gång (om det blir en sådan) men tycker att det var mycket enklare än jag föreställt mig med kejsarsnittet. Jag var i och för sig rätt sjuk pga havandeskapsförgiftningen men de som inte drabbades av det verkar vara uppe på benen och gå kortare sträckor 3 dagar efteråt. Oroa dig inte för kejsarsnittet.

Jag hoppas dock att du får vara vaken under snittet, även om de rusade iväg med pojken så var det skönt att höra att han skrek ca 10 min efter att han kommit ut. Dessutom fick jag rapporter hur han mådde och var därför mycket lugnare...

• challis77

Jessica, hur upptäckte du att du hade havandeskapsförgiftning? Jag kan ha begynnande enligt läkare...
    Som jag fattade det kunde det komma akut, eller smygande.

Äntligen gravid!
  • Jessica1

challis77: Jag började svälla i v. 24. När jag var i v. 27+1 inåg jag att jag hade gått upp 8 kg på 4 v utan att ha ätit speciellt mycket mat. Jag svällde upp rätt rejält klockan blev 4 cm för kort (var 1 cm för stor innan), det "skvalpade" på fötterna när jag gick hemma sista kvällen och började dessutom få svårt att andas.

Jag insåg vad som hade hänt när jag läste i min gravidbok om ödem och fick hänvisningen se havandeskapsförgiftning. Sedan ringde jag min bm. Bm som efter att ha tagit blodtryck och äggvita sände mig direkt till sjukhuset.

Får man havandeskapsförgiftning så här tidigt så går det ofta fort utför. Jag blev inlaggd på tis och på tor kväll började de tala om att plocka ut barnet (men jag klarade mig till fre). Vilket var bra för då han kortisonsprutorna hjälpa lite. Gustaf fick i alla fall problem med lungorna, men skulle ha haft mer problem annars. Challis77 se till att de har ordentlig koll på dig... äggvita och blodtryck... det behöver inte gå så fort för dig men risken finns och är rätt överhängande...

• Wasabi

men..va hände...all min text försvann

• Wasabi

suck...de väl dottern som klängde här nyss...
    ååhhhhhh...hade skrivit jättemycket ju...

• Wasabi

Provar igen då....

Massa grattis till dig Jessica!!
    ---

• Wasabi

Massa grattis till dig Jessica!!
    ---

• Wasabi

nähä...nåt e fel..så nu försöker jag inte mer.....TRIST =(

• challis77
    Jessica1 skrev 2008-05-31 09:15:51 följande:
    challis77: Jag började svälla i v. 24. När jag var i v. 27+1 inåg jag att jag hade gått upp 8 kg på 4 v utan att ha ätit speciellt mycket mat. Jag svällde upp rätt rejält klockan blev 4 cm för kort (var 1 cm för stor innan), det "skvalpade" på fötterna när jag gick hemma sista kvällen och började dessutom få svårt att andas. Jag insåg vad som hade hänt när jag läste i min gravidbok om ödem och fick hänvisningen se havandeskapsförgiftning. Sedan ringde jag min bm. Bm som efter att ha tagit blodtryck och äggvita sände mig direkt till sjukhuset.Får man havandeskapsförgiftning så här tidigt så går det ofta fort utför. Jag blev inlaggd på tis och på tor kväll började de tala om att plocka ut barnet (men jag klarade mig till fre). Vilket var bra för då han kortisonsprutorna hjälpa lite. Gustaf fick i alla fall problem med lungorna, men skulle ha haft mer problem annars. Challis77 se till att de har ordentlig koll på dig... äggvita och blodtryck... det behöver inte gå så fort för dig men risken finns och är rätt överhängande...
    Oh, ja, de har stenkoll på mig. Ska in på måndag igen. Än är allt bra och blodtrycket har sjunkit lite. Var nog behövligt med vila och att slippa all stress. Om allt ser bra ut på måndag kanske jag kan förvänta mig att han stannar några veckor till.

Hur mår ni i värmen allihopa? Jag mår toppen, men blir lätt svullen och måste ligga i skuggan men benen högt.
    Äntligen gravid! v. 32
  • Jessica1

Wasabi: Tack!

challis77: håller tummarna att det blir mååånga veckor till...

• Wasabi

Kikar förbi idag igen, och ser om min text vill fastna här nu då?!

Va på tillväxtUL idag å allt såg toppen ut!!
    Hon låg exakt på viktkurvan å det såg fortfarande ut som en tjej =)

Bebisrummet blev tapetserat i söndags, å vagnen är beställd =)
    SKÖNT =)

Hoppas alla mår bra!!

Svar på tråden Gravid efter IVF/FET med BF aug-sept 2008 forts.