Gravid efter IVF/FET med BF aug-sept 2008 forts.
den gamla tråden stängdeswww.familjeliv.se/Forum-7-139/m27709588.html, men det verkar vara fler än jag som vill följas åt...
den gamla tråden stängdeswww.familjeliv.se/Forum-7-139/m27709588.html, men det verkar vara fler än jag som vill följas åt...
Grattis Jessica. Tyvärr ser jag ingen bild...Hoppas att Gustaf mår bra! KRAM på er
Jessica: Grattis till ert underverk och skönt att allt verkar vara bra med er trotts det ni gått igenom.
Tack för grattulationerna.. det verkar vara något konstigt med mina bilder här kommer direktlänkar
www.familjeliv.se/hem/jessica1/gallery/phpn5stc5.jpg
www.familjeliv.se/hem/jessica1/gallery/phprsewfx.jpg
www.familjeliv.se/hem/jessica1/gallery/phptj5jdw.jpg
Boni: I Lund tycker de att man ska vara ordentligt smärtlindrad då såret läker fortare. Jag har iof fortfarande lättare ont i magen och såret sträcker fortfarande (2 v. efteråt) men jag klarar mig för det mesta utan värktabletter. Jag vill hellre föda vaginalt nästa gång (om det blir en sådan) men tycker att det var mycket enklare än jag föreställt mig med kejsarsnittet. Jag var i och för sig rätt sjuk pga havandeskapsförgiftningen men de som inte drabbades av det verkar vara uppe på benen och gå kortare sträckor 3 dagar efteråt. Oroa dig inte för kejsarsnittet.
Jag hoppas dock att du får vara vaken under snittet, även om de rusade iväg med pojken så var det skönt att höra att han skrek ca 10 min efter att han kommit ut. Dessutom fick jag rapporter hur han mådde och var därför mycket lugnare...
Jessica, hur upptäckte du att du hade havandeskapsförgiftning? Jag kan ha begynnande enligt läkare...
Som jag fattade det kunde det komma akut, eller smygande.
challis77: Jag började svälla i v. 24. När jag var i v. 27+1 inåg jag att jag hade gått upp 8 kg på 4 v utan att ha ätit speciellt mycket mat. Jag svällde upp rätt rejält klockan blev 4 cm för kort (var 1 cm för stor innan), det "skvalpade" på fötterna när jag gick hemma sista kvällen och började dessutom få svårt att andas.
Jag insåg vad som hade hänt när jag läste i min gravidbok om ödem och fick hänvisningen se havandeskapsförgiftning. Sedan ringde jag min bm. Bm som efter att ha tagit blodtryck och äggvita sände mig direkt till sjukhuset.
Får man havandeskapsförgiftning så här tidigt så går det ofta fort utför. Jag blev inlaggd på tis och på tor kväll började de tala om att plocka ut barnet (men jag klarade mig till fre). Vilket var bra för då han kortisonsprutorna hjälpa lite. Gustaf fick i alla fall problem med lungorna, men skulle ha haft mer problem annars. Challis77 se till att de har ordentlig koll på dig... äggvita och blodtryck... det behöver inte gå så fort för dig men risken finns och är rätt överhängande...
Grattis Jessica1!!!!!!!!!!!!!
--
men..va hände...all min text försvann
suck...de väl dottern som klängde här nyss...
ååhhhhhh...hade skrivit jättemycket ju...
Provar igen då....
Massa grattis till dig Jessica!!
---
näe...går inte...va ere för fel?
Massa grattis till dig Jessica!!
---
nähä...nåt e fel..så nu försöker jag inte mer.....TRIST =(
Wasabi: Tack!
challis77: håller tummarna att det blir mååånga veckor till...
Kikar förbi idag igen, och ser om min text vill fastna här nu då?!
Va på tillväxtUL idag å allt såg toppen ut!!
Hon låg exakt på viktkurvan å det såg fortfarande ut som en tjej =)
Bebisrummet blev tapetserat i söndags, å vagnen är beställd =)
SKÖNT =)
Hoppas alla mår bra!!