• pinguuu

seriösa assistansbolag

Finns det någon som kan ge exempel på bra assistansbolag.
    Det ska tydligen finnas en hemsida men jag har inte adressen.
    Det finns ju både seriösa och mindre seriösa och jag vill endast komma i kontakt med de förstnämda,

• Svar på tråden seriösa assistansbolag
  • ulricaa
    pinguuu skrev 2008-03-11 12:37:44 följande:
    Nu har jag varit i kontakt med IFA och jag blev häpnadsväckande förvånad att ett så stort företag som Assistansia inte är med där,(IFA) sen har dom heler inget kollektivavtal.Men har fått lite namn på andra assistansbolag jag ska kolla vidare på.Bl a Vivida.

Ja, Assistansia är väl det företag som varit mest i blåsväder...

Lycka till!!!

stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • pinguuu
    Svar på #12
    Skulle vilja fråga om du har hört negativt om Assistansia??
    Vill du dela med dig i så fall av informationen?
    Vill du inte lägga ut det här får du gärna skriva privat till mig.
    kicki.johnsson@telia.com
  • Lilla bebisen
    pinguuu skrev 2008-03-11 16:49:40 följande:
    RIVA - Rör Inte Vår Assistans!Den personliga assistansen kan komma att försämras avsevärt. Skriv på en namninsamling för att förhindra detta!www.namninsamling.com/site/get.asp
    Tack för länken!!!
    Skrev genast på!!

Gör det alla ni andra oxå
  • NiWa
    pinguuu skrev 2008-03-11 16:51:02 följande:
    Svar på #12Skulle vilja fråga om du har hört negativt om Assistansia??Vill du dela med dig i så fall av informationen?Vill du inte lägga ut det här får du gärna skriva privat till mig.kicki.johnsson@telia.com
    Har hört att de har en del administrativa problem... Blivit för stora för snabbt, liksom. Har dock inte anlitat dem själv, men jag har ju väldigt mycket kontakter...
    Världens stoltaste & lyckligaste mamma!
  • reb80

Jag jobbar som assistent åt en förening som heter HASS...(hedemora assistans service)

De har sina medlemar runt dalarna just för att vi ska kunna umgås mycket...

men läs lite på www.hass.nu

höll på att glömma att det är en super förening

• morzan4
    adams family skrev 2008-03-10 09:05:18 följande:
    Du ska leta efter en IFA godkänd anordnare tror det är det du menar. Detta säger iofs inte allt Om du söker i olika förbunds tidningar så hittar du de största, tex vårt förbund RBU låter inte oseriösa anonsera. Vi har använt vivida assistans och är supernöjda de finns i mälardalen och har brukare inom en radie av tre timmars köening från Örebro.Skulle först och främst kolla så det ass bolag du väljer har kollektivavtalwww.personligassistent.com där kan du kolla runt lite.
    Vill bara säga att vi har också Vivida assistans fast vi bor ända uppe i Övik. Vi är jättenöjda med dem. Även vår dotters assistent är nöjd med dem från hennes synvinkel.
  • asspappan

Vivida Assistans har jätteproblem. De lovar sina kunder att vara sveriges ärligaste anordnare men snor dem på pengar ändå. 12 % adm i avtal med 1det visar sig bli 5-18 i vissa fall i verkligheten vad jag hört.
    Många i egna personalen har slutat för att de är falska och brukare har sagt upp sig

• Blingmamma86

En bra tjänst för att leta upp ett seriöst assistansbolag är assistansformedlaren.se. Är bara att lämna en förfrågan om vad man har för krav, på vilken ort man behöver assistans (eller om man vill ha hjälp att ansöka) - och så får man förslag och kontakter utan att de kostar nåt. 

• Lars C

Hej .

Jag har haft humana assistans i nu snart 3 år och innan dess assistansservice. Jag är beviljad assistans dygnet runt och haft assistans sedan -96. Aldrig under min långa erfarenhet om assistansbolag och branschen har jag stött på ett företag som Assisteria omsorg i Örebro. Företaget använder sig av aggressiva marknadsföringsmetoder och varit i blåsväder ett ex antal gånger . Inte för länge sen fick dem bakläxa av Örebro kommun då dem använde sig av Örebro kommuns logotype i sin marknadsföring sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5702980 . Jag bor i Örebro och fått höra från många i min närhet att dem blivit påhoppade ute av företagets anställda som försöker muta till dem till bolaget . Har även fått kännedom om att dem erbjuder att köpa olika grejer till brukarna vid ett eventuellt byte. Även detta uppmärksammades i både di.se samt na.se om assistansbolag som mutar kunder. Dock är inte artikeln kopplad till assisteria men är säker på att det där detta bolag man syftar på ! Seriösa och håller vad dem lovar . Nej tack !

• DANNE87

Assisteria har förmått en handläggare på FK att lämna ut listor på assistans berättigade. Hoppas att ivo.s kallar in tillståndet för sådana äckliga bolag skall ej finnas. Kontakt ivo ifall ni är drabbade

Svar på tråden seriösa assistansbolag