• Bellanros

Ni som blivit gravida med ivf 5 dagars odlat har ni fått framflyttat bf

När jag var på rutin ultraljud på huddinge så blev jag framflyttad 5 dagar. För att läkaren sa att dom ofta gör den missen vid längtids odling(hon hadde inte gort ultraljudet när hon flyttade fram mig)

• Svar på tråden Ni som blivit gravida med ivf 5 dagars odlat har ni fått framflyttat bf
  • Bellanros

Som jag har fattat det så räknar man 2 veckor innan ägg plock som 1 dag. Då borde jag ha den 19 juni men dr på ultraljudet påstår att jag ska ha den 13 juni.

• Anne69

Fick du inte med dig ett papper från kliniken med bf? Där bör de i så fall ha räknat bf utifrån hur länge embryot är odlat och det datumet är ju rätt. Det där med att räkna 2 v före äp som menscykelns första dag är ju inget som gäller för oss ivf:are. Istället räknar man graviditetslängd från ET och drar ifrån antalet dagar som embryot är odlat. OM det är så att kliniken har räknat fel eller inte tagit hänsyn till att det är femdagars så har läkaren som gjorde ul gjort halvrätt....han borde nog bara ha flyttat tre dagar.....

• Bellanros

Det var ett missförstånd vid ultraljudet fick vi veta i onsdags.Dr där missförstod tydligen mig och min sambo så nu är allt som det ska.Ivf beräknade till 19 juni men glömmde att det var skottår så bf blir den 18 juni istället för 13 som dom sa på ultraljudet.Ja nu blev det krångligt,men det är ju viktigt att ha rätt datum i fall den skulle födas för tidigt.Och sen så får man ju inte å mer än 7 dagar över tiden.

Svar på tråden Ni som blivit gravida med ivf 5 dagars odlat har ni fått framflyttat bf