• sweedy

Extreme babymakers, fortsättningstråd 4

Här samlas vi  som kämpat längere än de flesta och äntligen plussat, från tråden "extreme babymakers" och vi som 'ntligen fått våra efterlängtade .
    Vårt motto: "Det tar tid att göra en perfekt bebis" - Här är tråden där alla bebisar minsann blir perfekta.

Här är våran kämpartråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m29409410.html 
  • Svar på tråden Extreme babymakers, fortsättningstråd 4
  • sweedy

Susanne, välkommen hit.

~*~*~♥♥~*~*~Lyckliga jag!~*~*~♥♥~*~*~
  • Andrundrun

Välkommen!

Igår var vi på sista tillväxtul. 1:an väger ca 3400g. 2:an väger ca 3200g. Stoooora bebisar sa läkaren.
    2:an har lyckats vända sig till säte sedan förra torsdagen. Hur kan det ens vara möjligt? Måste ha gott om plats fortfarande.
    Läkaren bestämde sig för att "reta" livmodertappen lite. Visst tänkte jag.
    Herregud vad ont det gjorde! Har 1cm kvar på den och är öppen 3cm. VAr ute och cyklade, gick och så fick det bli en färdknäpp igår. Hade ont hela natten, men sedan är det som bortblåst.

Mina bebisar är verkligen envisa. V.39+0 idag.

• Beautifully Decayed

Välkommen Susanne!

Andrundrun: Nu e det inte länge kvar, härligt att bebbarna mår bra o växer som dem ska.
    Uppdatera så fort nått händer

Själv går jag runt som i ett lyckorus o kan inte sluta titta på min sötis, allt e så härligt.
    Var på kontroll i tisdags o lillen hade gått upp 500g på 1 vecka.
    Amningen fungerar perfekt o jag bara njuter av att vara mamma återigen, funderar t.o.m på att kanske börja på en till på en gång

Har lagt in lite bilder på färskingen för er som vill se

Ha det gott alla!

• Havsblå

Visst är det underbart DB!

Min lille hade också gått upp bra på kontrollen häromdagen. Vi bara har det sååå himla bra. Går promenader varje dag o nu ska jag ner de sista 5 kg sen är jag redo för sommaren.

Min gosse är så go, han äter o sover mest hela dagarna o däremellan har vi sprattel stunder. Han är nästan aldrig ledsen bara på skötbordet eller när han har lite ont i magen.
    Sen är han ju världens sötaste också

kram o han en skön helg.

• sweedy

Så söt liten plutt BD. Visst är det helt underbart att vara mamma.

Ibland är det nästan så det gör ont när man tittar på dem, lyckan är så total!

~*~*~♥♥~*~*~Lyckliga jag!~*~*~♥♥~*~*~
  • susanne78

Grattis alla mammor o blivande på mors dag .

Sweedy
    Ja, ibland kommer det faktist en liten tår o så tänker man är dessa gossar verkligen mina. Helt otroligt vilken lycka dem ger mig .

• Sthlm1979

Vilken darling du har BD.

Ja man inte inte stirra sig mätt på dem. Jag är verkligen kär i lille C. Han är så go. Nu börjar han bli så gosig också. Ska sitta i knäet och kramas och håller om en. Jag älskar honom så! Om han bara visste.

Havsblå: jag kämpar också med de sista kilona. Har visserligen gått ner alla grav. kilon men nu jobbar jag med de där enivsa som klamrat sig fast sen vi typ bestämde oss för att skaffa barn.

Kram och grattis i efterskott till er alla!

• Beautifully Decayed

Tack alla o jaa jag instämmer ibland gör det verkligen ont när man tittar på dem, känns som om man överväldas av kärlek

Förresten grattis alla mammor o blivande mammor på morsdag i efterskott

• Havsblå

Hej svejs på er!

Igår var vi o vägde vår gosse o nu väger han 4345 g (vägde 3410 när vi åkte hem från bb) Det är så skönt att han växer o mår bra. Ígår fyllde han 3 veckor.
    Idag har vi testat bärsele! Underbart! Han älskar att sitta i den o jag har idag kunnat gå ner till tvättstugan o ha honom med mig. Vi går massor med promenader o jag har nu ammat utomhus också, väldigt praktiskt.

Hur är det med dig Tandrollet?

Kram kram

• Andrundrun

Nu har våra tjejer kommit!
    Den 29/5 föddes dem efter igångsättning. 1 dag över tiden.
    Fosterhinnan på tvilling 1 togs kl 10.00. Agnes föddes 10.55 och Tilde kom 11.01 i säte.
    3390g 50cm och 3150g och 51cm. Alldeles perfekta!

• Fismamman

Grattis Andrundrun. Vad härligt!!!

• Stossan

Grattis Andrundrun till flickorna!

Hoppas allt är bra med de mer eller mindre nyblivna mammorna...väntar tills jag kan kalla mig det oxå....men jag njuter istället av det gravida livet! Är numer i v.22 o minimum där inne sparkar o rör sig o har sig...så mysigt. Älskar min runda mage o livet där inne!

Extreme babymaker
  • mala78

Grattis Andrundun, vilka bamsingar ( för tvillingar förstås)

Härligt Stossan.

Svar på tråden Extreme babymakers, fortsättningstråd 4