• Skorpion77

Planerat kejsarsnitt i Örebro läns landsting?

Hej! Väntar mitt andra barn i juli, och födde första med akutsnitt efter misslyckad igångsättning. Bebisen var påverkad och jag sövdes ner och missade första timmarna, så förlossningen var tuff och jag och sambon har haft mycket att bearbeta.

Den här gången önskar vi planerad snitt, och ska på samtal i vecka 33 till förlossningsläkare.

Har ett par frågor:
    - är det svårt att få igenom planerad snitt i Örebro?
    - i vilken vecka görs snittet?

Det som redan är bestämt är att det aldrig mer blir igångsättning, men ju längre graviditeten går desto säkrare blir jag på att jag vill ha ett planerad snitt... och det vore skönt att slippa oroa sig för att bli nekad. Tips?

• Svar på tråden Planerat kejsarsnitt i Örebro läns landsting?
  • Yuppy

gjorde mitt snitt i örebro o tyckte dom va toppenbra.. fick eget rum o sambon fick stanna o komma o gå som han ville.. toppen personal.. trot inte de ska va allt för svårt att få ett snitt där.. i mitt fall hade jag min lille satt i säte så jag hade inte så mycket att välja på.. fick göra snittet tidigast 10 dagar före bf pga att dom inte vill att förlossningen ska ha kommit igång.. hoppas de komemr gå bra för dig..lycka till

• Hektor
    Skorpion77 skrev 2008-03-11 12:27:19 följande:
    Hej! Väntar mitt andra barn i juli, och födde första med akutsnitt efter misslyckad igångsättning. Bebisen var påverkad och jag sövdes ner och missade första timmarna, så förlossningen var tuff och jag och sambon har haft mycket att bearbeta. Den här gången önskar vi planerad snitt, och ska på samtal i vecka 33 till förlossningsläkare. Har ett par frågor: - är det svårt att få igenom planerad snitt i Örebro? - i vilken vecka görs snittet? Det som redan är bestämt är att det aldrig mer blir igångsättning, men ju längre graviditeten går desto säkrare blir jag på att jag vill ha ett planerad snitt... och det vore skönt att slippa oroa sig för att bli nekad. Tips?
    Kolla in denna tråd
    Här har vi en lista med tjejer från olika landsting/län

www.familjeliv.se/Forum-2-99/m30464378.html
  • Yoda123

Nä det är inte så svårt att få snitt i Örebro, men det är viktigt att tala om hur du verkligen känner.

Man får oftast välja datum här, det är några dagar i veckan som är snittdagar, en av dagarna hamnar man på kvinnokliniken istället för på BB, men det är för att pappan ska kunna stanna över natt och så får man då enkelrum. Personalen är ju fortfarande mest BM och de kan hjälpa till med amning och så om det skulle behövas.

• Anonym (JD)

Hej ! Hur gick det för dig ? Fick du en planerad kejsarsnitt? Är i samma situation första barnen var akut kejsarsnitt och nu är gravid igen. jag vill gärna ha planerad kejsarsnitt eftersom jag är rädd att föda vaginallt och ville inte uppleva samma som innan :( bor i örebro med.

Svar på tråden Planerat kejsarsnitt i Örebro läns landsting?