• Svar på tråden Vi som gjort IVF med BF maj-juni del 3
  • Glittran

BERÄKNAD FÖDSEL

7/5 FB, Flicka
    10/5 Sparv, Pojke, Leon, född 11/5 3280gr 51cm
    11/5 Mulle78, Pojke Elias född 24/5 3440gr 51cm
    18/5 Arrax (14/5 enl. IVF) Flicka, Meja, född 19/5 kl 17.32 , 3250gr, 50cm
    20/5 Glittran, Flicka, född 3/6, 3010g, 52 cm
    20/5 tis, Pojke, född 21/5, 4260gr, 55cm
    22/5 Snuzan, Flicka, My, född 18/5, 3175gr, 49cm
    22/5 Kattski, Flicka, född 29/5, 3570g, 54 cm
    23/5 Moparwoman Pojke, född 20/5 Vilmer, 4310 gr, 57 cm
    26/5 Lilith Pojke, född 29/5, 4180 g, 53 cm
    27/5 Hormonflickan, Pojke, Ludwig,född 1/5, 2895gr, 48cm,
    27/5 Coerulea, Pojke, Samuel, född 16/5, 3150 gr, 49 cm
    29/5 Fruttan, Flicka, Maja, född 19/5, 3360gr, 50cm
    29/5 Fiialotta Flicka 4 juni 3800/51,5
    31/5 Mimmi Pig (28/5 enl. IVF)
    2/6 Big Eyes, Flicka, född 21/5, 3300gr, 49cm
    13/6 EwaMarie
    14/6 Helly H
    23/6 tandtrollet
    26/6 ellie877

Antal pojkar: 7
    Antal flickor: 8

• ewamarie

Glittran: GRATTIS!!! Vad skönt att det gick fort på slutet. Snart har du glömt smärtan både från förlossningen och den psykiska från IVF pch hela den karusellen.

Och vilken härlig inställning du har. Visst är det så att du som mamma känner ditt barn bäst. Och om du känner att det fungerar så gör det ju faktiskt det!!!

Har väl så smått börjat inse att det blir övertid för mig oxå. Något som jag inte alls var inställd på. Trodde ju i min enfald att även denna bebis skulle komma till oss tidigare. Särskilt med tanke på prematura sammandragningar. Men sedan 2 veckor är det lugnt med sammandragnigar och jag får väl inse att bebisen kommer när den är redo, och inte när jag är det. För jag har varit redo i flera veckor

Sköt om er alla!!

By the way; Någon som vet något om Mimmi Pig??

Världens vackraste Mira Juli-06, Bebis i magen BF Juni-08
  • Mulle78

Stort Grattis Glittran! Kul att höra att du mår bra trots en påfrestande förlossning. Om det känns bättre kan jag meddela att jag trodde jag också skulle vara starkare gällande smärtan. Men man lär så länge man lever

ewamarie: Förstår hur du känner, jag var redo många veckor innan min lilla groda behagade titta ut Det är sååå frustrerande att bara gå och vänta. Jag inbillade mig att IVF bebisar skulle komma mer i tid för man vet exakt när de blev till. Tjiii fick jag .

• Mulle78

Fråga??

Min lilla älskling har en hel del hormonplitor, är det någon som känner igen det? Bvc sa att de försvinner efter 3 till 5 veckor och man ska inte göra något åt det. Men det känns som att man vill smörja med något men det är väl bara att avvakta, han lider ju inte av det. Har någon av era bebisar liknande?

• ewamarie

Jaha. Då sitter man här på självaste BF och inte händer det något. Inte den minsta sammandragning. Möjligtvis liiiiite mensvärk om jag verkligen känner efter.
    Skall till BM 10:30 och funderar faktiskt på att be henne göra en hinnsvepning, trots att jag tycker det är UROBEHAGLIGT att hoppa upp i den där gynstolen. Man kanske borde ha vant sig med tanke på hur mycket man låg i den där stolen under alla behandlingar men icke. jag tycker fortfarande att det är lika jobbigt när någon, läkare, skall dit och titta eller känna. Kanske är jag lite pryd eller vad man säger.

Och i brist på någonting annat att göra så pimpar jag listan lite

BERÄKNAD FÖDSEL 

7/5 FB, Flicka
    10/5 Sparv, Pojke, Leon, född 11/5 3280gr 51cm
    11/5 Mulle78, Pojke Elias född 24/5 3440gr 51cm
    18/5 Arrax (14/5 enl. IVF) Flicka, Meja, född 19/5 kl 17.32 , 3250gr, 50cm
    20/5 Glittran, Flicka, född 3/6, 3010g, 52 cm
    20/5 tis, Pojke, född 21/5, 4260gr, 55cm
    22/5 Snuzan, Flicka, My, född 18/5, 3175gr, 49cm
    22/5 Kattski, Flicka, född 29/5, 3570g, 54 cm
    23/5 Moparwoman Pojke, Vilmer, född 20/5 , 4310 gr, 57 cm
    26/5 Lilith Pojke, född 29/5, 4180 g, 53 cm
    27/5 Hormonflickan, Pojke, Ludwig,född 1/5, 2895gr, 48cm,
    27/5 Coerulea, Pojke, Samuel, född 16/5, 3150 gr, 49 cm
    29/5 Fruttan, Flicka, Maja, född 19/5, 3360gr, 50cm
    29/5 Fiialotta Flicka född 4 juni 3800gr, 51,5 cm
    31/5 Mimmi Pig (28/5 enl. IVF)
    2/6 Big Eyes, Flicka, född 21/5, 3300gr, 49cm
    13/6 EwaMarie
    14/6 Helly H
    23/6 tandtrollet
    26/6 ellie877

Antal pojkar: 7
    Antal flickor: 8

• ewamarie
    Mulle78 skrev 2008-06-12 09:30:36 följande:
    Fråga??Min lilla älskling har en hel del hormonplitor, är det någon som känner igen det? Bvc sa att de försvinner efter 3 till 5 veckor och man ska inte göra något åt det. Men det känns som att man vill smörja med något men det är väl bara att avvakta, han lider ju inte av det. Har någon av era bebisar liknande?
    Det är som BVC säger det skall försvinna efter ett tag. Det bästa är väl att faktiskt låta dom vara. Man skall ju inte smörja bebisarna i onödan.

Men det är väl bra om du har lite koll på plitorna. Så att dom verkligen går bort. Det kan ju oxå vara så att bebisen är överkänslig för något som du äter eller dricker, om du ammar vill säga.
  • coerulea

Supergrattis till Glittran!!! Visst är det underbart att få äntligen få se sin lilla plutt!

Mulle- Samuel håller på att "ömsa skinn" och fjällar vädligt i pannan och på huvudet. Jag funderar precis som du över om man ska smörja med något, men BVC-tanten sade att det kan bli så och att man inte ska göra någonting. JAg är där och pillar hela tiden, men försöker ge mig till tåls, det ska gå över av sig självt.

• Helly H

Grattis Glittran till tösen!
    Igångsättning är oftast smärtsammare än om det kommer igång naturligt, vad skönt att du fick en EDA och att resultatet blev en goding som snart får dig att glömma det smärtsamma.

Här är det lugnt och jag räknar med att få gå till BM nästa tisdag och få numret till SÖS ifall inget händer nästa vecka. Nu är nätterna dryga för magen är stor, hård och ivägen hur man än ligger i sängen (men på dagarna hinner jag i och för sig med en del skoj och lyx och bara tänka på mig själv).

• ewamarie

Hallå alla!
    Är det inte så att denna tråden stänger imorgon???
    Skall vi ta och starta en ny tråd och då lägga den under FÖRÄLDER istället??? Visst vi är väl några som fortfarande inte fått tills imorgon men det verkara kanske konstigt at tstarta en ny tråd under "svårt bli gravid" nu när de flesta underverken är här.

Vad säger ni???

Skall jag starta en ny tråd???

• Mulle78

ewamarie: Det låter som en bra idé att flytta tråden när vi startar en ny. Alla är ju snart här även din ska du se. Hur gick det hos BM idag?

• Lilith G K

Grattis Glittran till ditt underverk!

• Lilith G K

Hörde från BM där jag låg efter förlossningen att plitorna kommer från hormonerna som följer med bröstmjölken så de är helt "normala". Om man ska smörja med något så är det bröstmjölk, den är antiseptisk och välgörande men det är nog det bästa att låta dem vara som ewamarie sa...

• ewamarie
    Mulle78 skrev 2008-06-12 17:03:17 följande:
    ewamarie: Det låter som en bra idé att flytta tråden när vi startar en ny. Alla är ju snart här även din ska du se. Hur gick det hos BM idag?

Vikarie hos BM idag. Iof samma som jag träffade förra veckan. Hon var gullig och så men ja, inte ville hon hjälpa mig med någon hinnsvepning inte... Det enda hon gjorde var att kolla så att bebisen fortfarande har huvudet ner, och det har hon, och lyssna på hjärtat. inte ett enda prov togs. Inte ens blodtryck.

Fick en tid till min ordinarie BM torsdag nästa vecka. Känns märkligt att jag inte fick tid till förlossningen då. För enl. SöS så skall man på överburnehetskontroll på 41+0 om man gjort IVF. Fast det är egentligen inte så viktigt... Jag VÄGRAR gå gravid hela nästa vecka oxå... OM ja nu fick bestämma vill säga

• Mulle78

ewamarie: Visst är det konstigt att vi blivit matade hela gaviditeten att max en vecka över tiden, men när vi väl är där då är det annat som gäller.

Nåja jag sätter en slant på att din lilla skatt kommer inom de närmsta dagarna så du slipper bekymra dig

• ewamarie
    Eftersom tråden stänger imorgon 13/6 så finns en ny tråd.

använd följande tråd:

www.familjeliv.se/Forum-3-20/m33564861.html

Hoppas att det blev rätt nu. Hojta till om jag missat något i trådstarten.

SES I NYA TRÅDEN!!!!!!
  • coerulea

ewamarie- Förstår att det måste kännas jobbigt att bara gå och vänta. Försök att se det positivt, passa på att göra något som du inte kommer att hinna med sen. Jag saknar att bara kunna gå utanför huset spontant. Idag har jag känt mig inlåst hela dagen för plutten har varit orolig och kinkat hela dagen. Jag är jätterädd att det är magont på gång. Är et någon som har tips på hur man undviker kolik och annat magont så är jag jättetacksam.

Superbra om du startar en ny tråd!

Svar på tråden Vi som gjort IVF med BF maj-juni del 3