• M med A L H

Hej o hå...

Har en 13 åring som blir 14 i sommar.
    Hon har i dagarna börjat prata om att hon minsann ska ha 6 när hon blir 16, vi har diskuterat det o varför o hit o dit men hon verkar ha bestämt sig, suck.
    Sen vill hon gärna börja åka in till city Stockholm från förort tur o retur helt själv om kvällarna o det får hon ju inte, vi har diskuterat det men hon förstår inte, hon tycker att jag är alldeles för sträng.
    Hennes klasskompisar bor inne i city o verkar få vara ute hur som helst.
    Jag tycker att hon kan träffa kompisar dagtid o vara hemma kvällstid men det tycker inte hon.
    Ja nu har min lugna o skötsamma 13åring börjar bli lite trotsig tror jag...

• Svar på tråden Hej o hå...
  • Bevabus

Jadu, det låter som tonårstrots. Men stå på dig lika mycket som du gör nu. Hon verkar vara en sån där tjej som inte inser vilka konsekvenser saker som hon gör kan få. Hon tänker sig inte för.
    Har du pratat med henne om det där med sex?
    Att om hon gör det första gången med någon hon inte ens gillar så kommer det med stor sannolikhet bli en av hennes värsta upplevelser? Det kan bli helt underbart om hon gör det med en kille hon gillar.

Mina kompisar brukade oxå få va ute hur länge som helst. Hon är bara 13 år. När hon blir 17 år som jag så kommer ni säkert kunna släppa på den regeln en del. Men just nu så är hon alldeles för ung för att få vara ute sent. Hon har ju skola! På loven kan man ju släppa lite på den regeln dock...

Tycker ni ska stå på er med det där med Stockholm.

• nilla 1972

Bara nämná att det nyss var 15 årsgräns.Gör inte så stor affär över det nu utan vänta och se hur hon är då.det är ju ett tag tills hon fyller 16år.För sök att håll henne hemma så länge som möjligt.

Svar på tråden Hej o hå...