Ont i sidan av ryggen - Nerv i kläm?
Någon fler som får ont i sidan av ryggen efter att man suttit upp ett tag. Det känns som man har en nerv i klämmer eller nåt?
Nåt tips vad man kan göra åt det?
Någon fler som får ont i sidan av ryggen efter att man suttit upp ett tag. Det känns som man har en nerv i klämmer eller nåt?
Nåt tips vad man kan göra åt det?
jag har jätte ont i ryggen i ca 2 veckor, grymt ont när jag suttit ett tag. Jag trodde det berodde på att jag suttit fel och nu har det helt enkelt blivit en inflamation, som inte läker så bra då jag städigt påfrestar ryggen. Det gör ont i vänster sida. Men om det inte blir bättre inom veckan ska ha ta kontakt med vårdcentralen...
Men nu när du också har ont så börjar jag fundera på om det kan vara en nerv i kläm som du säger ...
så som du beskriver får jag också... en punkt i höjd med mitten på ryggen och på höger sida. spelar ingen roll om man byter sittställning för det hjälper inte. tar också gärna emot tips på hur man kan få bort det :)
jag har haft problem med min svank, och det känns som det har varit en verv som kommit i kläm.. jag har haft så ont 2 gånger, och det har gjort så ont så jag varit nära på att falla ihop, för kroppen inte kan hålla mig uppe.
har exakt samma. ont hö sida ffa när man suttit.
jag får ont i en punkt på vänster sida ungefär i midjehöjd...det liksom ilar..o jag tror helt klart att det är en nerv som hamnar i kläm när bebisen hamnar i vissa positioner(är i vecka 35) brukar funka med att jag lägger mig en stund....
samma här,ont på mitten av ryggen på höger sida..känns som att det är en nerv som strular.inte som vanlig rygg värk.för det är inget på vänster sida.
Jag får också in i sidan på ryggen, i höjd med bröstbenet av att sitta. Det jag har kommit fram till lindrar lite är att lägga en mindre kudde bak ryggen när jag åker bil, sitter på middag mm.
När jag rör huvudet eller bara andas får jag ont i övre delan av ryggen vid höger även när jag andas vid mellan ryggen vid höger är ganska ung också o håller på med sport, vet någon om de kan vara farligt. , vill nt säga till mina föräldrar de kommer skylla på att jag kollar för mke på mobilen o därför
Snälla hjälp!