• Carola J

Hmm, hur gör man?

Jag och min kille har varit tillsammans ett bra tag nu men det är så att min lilla son fortfarande kan vara väldigt elak mot honom. Min sambo blir väldigt ledsen eftersom han så gärna vill att lillen ska ty sig lika mycket till honom som till mig.
    Till saken hör juh det att min son har aldrig haft en pappa innan, hans biologiska pappa stack under graviditeten. Det är juh något som spelar in. Min son är bara lite över 2år och han testar oss konstant här hemma.
    Känner ni igen er eller har ni hört om samma problem?

Skulle vara skönt att få prata med några som upplevt samma sak.

• Svar på tråden Hmm, hur gör man?
  • Cia o krabaten

Min dotter har alltid varti mammig och tyr sig sällan till pappa om vi är hemma båda två.
    De har urmysigt ensamma men när jag är med så iggar hon honom.
    Och då är det biologisk pappa som har bott med oss alltid i 3 år.

Försök att de ska få ensamtid så sonen kan lita på honom, om sambon vill såklart, men man kan inte tvinga barn. Det växer fram förtroendet.

• Lyckogrisen

Tror du kan trösta din kille med att sonen hade testat en biologisk pappa lika mycket.
    Låter som en typisk 2-åring.

Se till att han gör kul saker med sonen och att ni vuxna har en enad front.

• tea1982
    Lyckogrisen skrev 2008-03-17 15:46:00 följande:
    Tror du kan trösta din kille med att sonen hade testat en biologisk pappa lika mycket.Låter som en typisk 2-åring.Se till att han gör kul saker med sonen och att ni vuxna har en enad front.
    Jag kan bara hålla med. =)
  • Carola J

tack för svaren, är bara att vänta ut det med andra ord :)

• sipelkas

låt dem hitta på ngt kul själva... så att de får alliera sig lite kanske... jag tror som många säger i tråden att det är ett normalt beteende för en 2-åring. men det kanske inte skulle skada att din sambo och sonen din får leka själva en dag.

jag brukar göra saker själv med bonusarna när jag kom in i bilden för att lära känna dem bättre och lära mig "läsa av dem". numera vet jag vad som är test, skämt, försök till manipulation, felsägning för att de inte kan orden osv.

hoppas det löser sig =)

Svar på tråden Hmm, hur gör man?