Tatuering, placering?
Tjena,
tänker tatuera in min dotters namn någonstans på kroppen. Kan dock inte bestämma mig var någonstans. Ni som gjort det, var placerade ni tatueringen?
/H
Tjena,
tänker tatuera in min dotters namn någonstans på kroppen. Kan dock inte bestämma mig var någonstans. Ni som gjort det, var placerade ni tatueringen?
/H
Mr Skogshallon skrev 2008-03-30 09:55:23 följande:
Halsen faktiskt. Dock inte att rekommendera även om man e rätt så ovanlig med det. Har bara sett en till med den placeringen.
inga fler som har tips och bilder... är iof en liten "kärring" när det kommer till smärta/nålar så vete fasiken om det någon gång blir av...
Sitter och Filar på motiven till mina två barns tatueringar.. blir nog sammanvävda med tatueringarna på överarmen tillslut.. Mitt första barn fick namnet snabbt tatuerat in i underläppen men den var mest till för ATT.. nu blir problemet att inte snusa på ett par veckor då mitt andra barn ska ha en på överläppen annars blir det ju orättvist :p
Har min dotters namn på handen i klassiskt hjärta med banderoll. i gråskala naturligtvis, gillar inte färger :P
Blev riktigt nöjd, gjorde mindre ont än vad jag trodde att köra på handen.
tycker det beror lite på hur mycket man har från början, har man mycket e det bara å köra nånstans, har man lite e det snyggast å ha namnet i något motiv tycker jag, ser lite tomt ut annars..
mvh kim.
Jag har på underarmarna, var en jättebra idé eftersom vi bara skulle ha två barn. Nu har vi tre och jag funderar på vart tredje ska vara.
Hade jag gjort om det hade jag satt det på skuldran med plats för tillökning!
Två av mina gaddningar finns i mitt galleri!
Jag tänkte tatuera in min dotters namn på insidan av överarmen, men det blev istället hennes handavtryck på "framsidan" av axeln.
(bild finns i mitt galleri)
jag skulle satt den vid mitt hjärta
I'm planing to have couple of children, so i decided to tatoo boys on the right, girls on my left arm :D
insidan av över armarna vill ja ha den dagen jag sätter barnens namn på kroppen, eventuellt på bröstkorgen eller runt navel :)
Hur kul är det med insidan av överarmen egentligen?
Där kan man ju placera något som man INTE vill visa,
eller något man inte kan stå för i alla situationer..?
Ser ingen annan anledning varför man skulle tatuera sig där.
Jag har funderat på att göra mina barns namn, men inte med bokstäver utan som symboler. Tuva blir en grästuva och Love så klart ett hjärta. Frågan är vad jag gör om vi skaffar oss fler barn och ger de namn som det inte finns någon uppenbar symbol till, ska jag göra en rebus då eller? Mycket att fundera på...
Nassepånken - de flesta namn betyder ju något även om det inte är uppenbart, jag har t ex en dotter som heter Ellen och det btyder "fackla"... Så det löser sig nog!
Jag har sonens namn och födelsedatum tatuerat på bröstet. Blir det en till så finns det ju en sida till... Och blir det ytterligare en så får den väl hamna mellan.