• Isadora11

Fick du barn som tonåring?

Vill du vara med i en undersökning?

Jag heter Lisa Sanne och läser sjunde terminen på socionomprogrammet i Göteborg . Jag skriver min C-uppsats om kvinnor som fick barn som tonåringar, med betoning på självbild och omgivningens betydelse för skapandet av denna självbild.

Jag söker dig som fick barn som tonåring, och kan tänka dig att ställa upp på en personlig intervju, bor du långt ifrån Göteborg kan vi även göra intervjun via MSN. Frågorna kommer att handla om din självbild; hur du såg på dig själv innan du blev mamma och hur du ser på dig själv nu. Även omgivningens reaktioner på ditt föräldraskap, samt stöd eller brist på stöd från omgivningen i form av professionella och anhöriga kommer att behandlas.

Du kommer att vara helt anonym i uppsatsen och dina svar kommer att behandlas konfidentiellt.

Tid och plats för intervjun kommer vi överens om gemensamt.

Låter detta intressant eller har du några frågor?
    Hör av dig till mig på telefon eller mail, eller här på Familjeliv.

Med vänliga hälsningar
    Lisa Sanne, 0768-975719, lis@webaid.se

• Svar på tråden Fick du barn som tonåring?
  • Nikki S

Jag var 17 när jag fick min dotter. Måste bara säga att förmodligen kommer din tråd att stängas ner eftersom den bryter mot familjelivs regler.

• Busan87

Jag fick min son året som ja skulle fylla 20 alltså förra året men fick han i augusti å ja fyller i november så ja hade inte fyllt 20. Då räknas ja väl som tonåring?
    Min son är nu 7 1/2 månad

• No way

jag var nitton när jag fick elias

*Kärlek*
  • Leather Cravat

Varför skriver ni hur gamla ni var när ni fick era barn?
    Vill ni vara med i en intervju så ska ni väl skicka mail till TS och skriva hur gamla ni var där.

• soffipropp89

jag var 16 år och 8 månader när Liam föddes han fyller snart 2 år och jag är 18 år:)

• stinamaria

Jag var 16 år när min son föddes. Han blir två år i april och jag 19 i maj.
    Vi bor i Göteborg och ställer gärna upp.

• milla1985

Jag var 16år när min dotter föddes.Hon blir 6år i Juli.
    Jag är 22år.

• nadja89

jag fick när jag var 18 år gammal

• sakoline

Leather Cravat skrev 2008-03-21 09:05:53 följande:

Varför skriver ni hur gamla ni var när ni fick era barn?Vill ni vara med i en intervju så ska ni väl skicka mail till TS och skriva hur gamla ni var där.
    Haha ja du.. Ingen förutom jag verkade bry sig om ditt inlägg.
  • Leather Cravat
    sakoline skrev 2008-05-15 14:29:33 följande:
    Leather Cravat skrev 2008-03-21 09:05:53 följande:Haha ja du.. Ingen förutom jag verkade bry sig om ditt inlägg.
    Märker det, haha.
  • Isadora11

Tack så mycket alla som ville ställa upp, nu är jag klar med min uppsats!

Svar på tråden Fick du barn som tonåring?