• misen72

Öppenförskola för unga föräldrar

Hejsan!
    När mina barn var små tyckte jag att det var guld med öppna förskolan. Man träffade andra föräldrar, barnen kunde pyssla och leka och så kunde man fika tillsammans =)
    Är förskollärare och jobbar på en öppenförkola, jag har valt att vika en fm i veckan där jag bara har öppet för unga föräldrar. Men...ingen springer ner dörrarna precis;)
    Undrar bara varför, tanterna på BVC menar att det är för tidigt?? för unga föräldrar med en förmiddagstid. Kan inte påstå att jag var särskilt pigg på morgonen när mina små dunungar vaknade (var 25), men upp var man ju ändå tvungen att gå -eller hur?! Nej, det har nog inget att göra med tiden, eller vad tror ni? Ge mig gärna lite tips hur jag ska hitta mammsingarna under 23, för öppna förskolan är supermysigt!

• Svar på tråden Öppenförskola för unga föräldrar
  • Juhanna

För tidigt det tror jag inte. Går själv till öppna förskolan på förmiddagarna, ibland till en förskola som har öppet just för unga föräldrar och där brukar det vara en hel del folk faktiskt.
    Har du provat sätta upp lappar på bvc? Du kanske kan berätta lite om förskolan här på familjeliv, vilken dag, vart den ligger osv.

• Marieeeee

tror att det kan vara lite för tidigt.. vi vaknar juh tidigt men på morgonen passar man på o matar barnen, klär dom , fixar sig själv o städar o sånt.. såå man kommer oftast inte ut förrens typ vid 12 elr nåt speciellt inte ifall man har mindre barn..

• Schnooglewookiemush

Kan faktiskt tänka mig att det beror på osäkerhet. De flesta jag känner i min ålder (17-18) är rätt osäkra på sig själv, speciellt de som har barn.
    Eller, osäkerhet på sig själv är väl fel benämning egentligen...
    Men ja, osäkerhet. Är ju extremt många fördomar ute i samhället, och därför kan det nog kännas osäkert att ta sig till ett "offentligt möte".

I min stad finns det en öppen förskola för yngre föräldrar. Tror dock inte att jag kommer "våga"  mig dit nu när jag får min son... Av någon anledning.

Svar på tråden Öppenförskola för unga föräldrar