• mandelbaum

    Baba Vanga

    Vad tror ni om henne? Om ni inte vet vem det är så googla, där står en del.
    Hon har förutspått att tredje världskriget ska starta mellan Pakistan och Indien år 2010 och att kärnvapen blir inblandade. Tydligen har en hel del som hon förutspått om politik tidigare slagit in.

    Tråkigt att hon inte lever längre.

  • Svar på tråden Baba Vanga
  • haeromaero
    Efter omfattande sökning på webben - hittade jag bara en legitim källa som är helt tillägnad Baba Vanga - https://www.baba-vanga.com
    Bloggen citerar välkända bulgariska och världsvetare, konstnärer, poeter, musiker, politiker, idrottare, etc. som hade ett personligt möte med Baba Vanga på 70-talet, 80-talet och 90-talet. Så jag är mycket mer benägen att tro information som kommer från källan, än något som bara har lagts ut på nätet.
    Hur som helst - på Baba Vanga-bloggen skrev de följande förutsägelser som faktiskt gick i uppfyllelse:
    ? Början av andra världskriget och konsekvenserna
    ? Datumet då tsar Boris 3 dog (bulgarisk kung från 1918-1943)
    ? Tjeckoslovakiens upplösning
    ? Upploppen i Libanon (1968)
    ? Kriget i Nicaragua (1979)
    ? Cypernkonflikten 1974
    ? Valet av Indira Gandhi och hennes korta död
    ? Sovjetunionens upplösning
    ? Jugoslaviens upplösning
    ? Öst- och Västtysklands union
    ? Boris Eltzins valseger
    ? Kärnkraftskatastrofen i Tjernobyl (Ukraina)
    ? Datumet då Stalin dog
    ? USA attackerar den 11 september 2001
    ? USA:s 44:e president kommer att vara svart
    ? Katastrofen med den ryska "Kursk"-ubåten
    ? Konflikterna i Syrien
    ? Simeon Sakskoburgotsky II:s återkomst i Bulgarien
    Här är ett bra citat skrivet av Zheni Kostadinova - hon hade skrivit några av de mest djupgående och informativa böckerna om Baba Vangas gärningar.
    "Det är verkligen väldigt sorgligt att det finns så många publikationer som citerar Baba Vangas förutsägelser felaktigt. Alla hittar på sina egna bisarra förutsägelser, annars skulle de blanda hennes riktiga ord med sina fiktiva berättelser, och allt detta är bara förvrängande i en mycket negativt sätt den verkliga bilden av vår profetessa, såväl som hennes fenomenala gåvor och visdom.Men detta är inte ovanligt för de stora människorna ? deras myter är vanligtvis att överleva personen själv och vad han hade kvar på denna värld.
    I över 20 års forskning om Baba Vangas liv och gärningar har jag aldrig träffat en enda person att berätta om någon av ovanstående förutsägelser. Var har de tagit dessa ifrån? Vilka är deras källor? Alltid när jag talar om en förutsägelse från Baba Vanga, citerar jag personen som hon sa det till och när det sades. Baba Vanga var extremt försiktig med vem hon skulle dela med sig av sina förutsägelser eftersom hon visste mycket väl att många människor kommer att missbruka det. Det fanns sådana människor som spred vilseledande information för profetessan även när hon levde. Idag, när Baba Vanga inte längre är närvarande i den fysiska världen, kan hon tyvärr inte försvara sig från absurda uttalanden som syftar till att sprida rädsla bland människor. Det är därför Baba Vanga vägrar att göra många globala förutsägelser. När hon hade gjort det hade hon insisterat på att folk skulle hålla det hemligt. Det finns några saker som var tänkta att hållas dolda?.
    Jag hoppas att jag kastar lite ljus över dina frågor om dessa förutsägelser som du hittat på webben är sanna eller inte!
Svar på tråden Baba Vanga