• Fiaflopp

Mitt längtande efter barn känns fel just nu.

Vet inte var jag ska ta vägen med mina känslor just nu så hoppas det är ok att jag bara skriver i ren ilska,ingen behöver svara om ni inte vill.

Vad är ett barn mot en storasyster i livet?
    Min är 3 år äldre än mig och ska tas i från mig,varför? ( 39 år)
    Jo,den förbannade jävla cancern kommer ta henneGråter

I går fick vi bekräftat att hon har Lyfom som gått för långt,man ska försöka med strålning och cellgifter men tyvärr så tror ji det gått för långt,alla utom hon tror det vilket ju är kanonbra,att hon INTE tänker ge upp känns väldigt skönt och är det absolut viktigaste!

Den finns i både armhålor,magsäcken,hals,ljumskar,mjälten,levern,ja de känns som om den finns precis överalltGråter

Mitt barnlängtande känns enormt dumt och egoistiskt just nu så om detta försök inte lyckas så blir det inga fler försök,jag vill inte mer,orkar heller inte mer.
    Hejdå till alla IVF och ÄD försök,känns ganska skönt faktiskr men ändå inte,vi har kämpat så länge och att ge upp trodde jag ALDRIG att jag skulle göra men nu är jag besegrad av en förbannad sjukdomGråter

Vi måste självklart ta min systers 2 barn om det värsta ( när) händer,dom är 8 och 16 år.
    Flikan har sin pappa så vi får se hur det blir men pojken är min...min gudson som inte har någon pappa tyvärr.

Var detta ödet? Var det detta ödet hade förbestämt åt oss? Att inte få föda egna barn men att få ta hand om min systers barn i stället?

Livet är BRA jävla förbannat vidrigt helvetes orättvist ( förlåt språket).

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Svar på tråden Mitt längtande efter barn känns fel just nu.
  • Fiaflopp

Vet att sleeping menade väl nu,men det är lätt att misstolka inlägg som skrivs då man är känslig!
    Huvudsaken är att jag vet nu att det absolut int evar menat så som jag tolkade det först!

Back to reality nu!

• Linisen

Men gumman...det är ju fan också.....ibland undrar man om vissa saker händer liksom av en orsak, men man vet ju inte.....

Jag är ledsen för vad som händer dig och din familj, du vet att Cinus har haft lunfom va?
    Har du undringar och så hjälper hon säkert dig...kan tänka att det finns ¨många tankar i huvudet vi det här laget.

Lilla gumman, vill bara hålla om dig. Kan inte föreställa mig hur det kan kännas.

Kram i natten

• Fiaflopp

Linisen-vännen: tack för dina ord!
    Ja tyvärr så vet jag det,det är helt förjävligt på ren svenska!
    Allt med denna sjukom är förjävligt,man kan inte göra ett smack för att den ska hålla sig borta heller, inte ens om man inte röker är man skyddad!

Tänk p mig då du är i solen snällaFlört

• Fiaflopp

Sitter och tänker igen.
    Nästa vecka ska syeter läggas in och få blod pga av att hon har blodbrist också,läkarna tror att det är något annat förutom Lymfom också.
    Hon har utslag över precis hela kroppen och enorm klåda som kommer från levern och dåliga värden,blodvärdet hade minskat kraftigt på bara 1 veckaLedsen

Barnen kommer hit då,tur att det är påsklov

• Ammi1970

Usch gumman...man kan inget annat än att tänka på er i massor, och tala om att du vet vart jag finns.

Finner inga ord...

Kram...

• Hjartesjalen

Fia, tanker pa dig hela tiden!! Vilken javla situation detta ar! Jag ber om ett mirakel for din syster, o hoppas sa innerligt det bara gar att det pa nagot satt skulle kunna vanda, om sa inte nu, sa om ett tag, bara hon klarar sig!

Undrar sa vad denna klada kommer sig, det e ju fruktansvart att ha klada pa hela kroppen stackar'n.

Vad skont o tur att barnen kommer till er, o att det e Pasklov, da far ni lite tid tillsammans.

Massor med kramar till dig!!!!!!

• Fiaflopp

Tack rara ni för era söta inlägg!
    Var och tog en öl ( eller flerFörvånad) med min bästa vän här i går,så enormt skönt att bara få dansa som ett FÅN och koppla bort allt med barn, systers barn och syster.

• Hjartesjalen

Forstar det gumman, bra att du o din basta van kom ut lite tillsammans sa du kunde fa tanka lite pa annat, hjarnan beh ju fa koppla av for att orka ta nya tag......Skont med en ol el fler ibland, el vin som jag gillar ;) En o annan go sot drink e inte fel det heller.

Manga kramar gumman!!!!!!

• mim

Hej.. Hur har det gått med allt??
    Kram

• Fiaflopp

Syster mår efter omständigheterna ganska ok,dock har hon tappat allt hår...
    Hon får cellgifter varje Onsdag och där emellan får hon pka in och få injektioner, också det med cellgifter så hon får mycket.
    Just nu är hon förkyld men ännu ingen feber tack och lov,hon skulle åka in om hon fåck 38.5 hade dom sagt men det är ju jättesvårt att avgöra eftersom alla har olika temperatuer ju men men hon åker in då hon känner sig febrig och OM hon gör det.

Hon känner att ena knölen på halsen har minskat och det är ett jättebra teckenGlad

Prognosen är ganska god vågar dom säga trots att det har gått enormt långt så vi får se hur det slutar men hon har hoppet och modet uppe tack och lov,vi andra börjar faktiskt också få upp lite hopp!
    Känns underbart skönt att faktiskt KUNNA och VÅGA hoppas lite!

• hymafr

Håller tummarna för er alla - skönt att din syster verkar väl omhändertagen av sjukvården. Verkar som om ingen har gett upp i alla fall - och vem vet - kanske din syster kan botas, eller i alla fall få många år med sjukdomen under kontroll. Glöm inte att det forskas precis hela tiden och nya mediciner och behandlingsmetoder kommer fram.
    Låter bra att knölen minskat - måste ju vara ett bra tecken. Då har förhoppningsvis cellgifterna bitit på övriga kroppen också.

• mim

ÅH vad skönt att ni kan finna lite hopp i detta elände.. Jag hoppas att allt blir bra..
    Kram

Svar på tråden Mitt längtande efter barn känns fel just nu.