• Snice

Äntligen! Bebis i november 2008!

Jag är så glad! Fick mitt efterlängtade + i måndags 17/3! Efter 2 år och 3 månaders försök...

Vi är ju flera som kämpat LÄNGE, och de som lyckats nu kanske vill hänga med här?! Vi kan prata om våra graviditeter och allt runt omkring!

Jag lägger tråden under "Svårt att få barn" för jag känner mest tillhörighet med de som haft svårt att bli gravida. De som glider in "på ett bananskal" känns ännu som känsligt ämne...

• Svar på tråden Äntligen! Bebis i november 2008!
  • Mattea

Bejbi08, ska du till BM imorgon och kolla upp smärtan? Havandeskapspenning, krävs det ett fysiskt krävande arbete för att få det?

Dollars matte, förstår det "vakuum" ni befinner er i nu. Jag kände likadant veckorna innan ultraljudet. Man törs inte på allvar börja spana på babygrejer och vill bara att magen ska växa och få se en kry bebbe på UL. Sega veckor...

Själv är jag inne i "må bra"-perioden nu. Kanske beror det på att jag ta järntillskott sedan några dagar tillbaka för krafterna är tillbaka igen. Så himla skönt, har varit dödstrött de första 18 veckorna av graviditeten... Illamåendet är också borta så just nu mår jag prima. Magen börjar sakta ta form och jag tror mig känna allt starkare rörelser därinne varje dag. Vill att det ska börja sparka ordentligt! Imorgon går jag in i 20:e veckan.

Barnvagn är bestämd: Bugaboo Cameleon. Bor i stan och behöver en supersmidig vagn, därav valet. Inte beställd än, det var inte så långa leveranstider...

Hur är läget med er andra? Ska ni se på fotbollen ikväll?

Kram, kram och heja Sverige!
    /M

• IVFmamma

Mattea: Hp får du bara om du har tungt arbete, jag jobbar som uska på ett demensboende= många tunga lyft men nu kanske jag blir sjukskriven. Min sommarplan var att jobba fram tills 18 augusti sen bara gå runt och jäsa på HP, vila upp mig och förbereda bebisens ankomst. Men nu får vi ser hur det blir, jag kanske blir sjukskriven fram tills 18 aug sen Hp och sen lite semester då man bara får ta HP 10 dagar före BF.

• Springtime

Tråkigt Dollars att du inte tycker att det känns nåt, men de här veckorna är väl en sån tid. Bejbi, det blir nog bra om du får vila från ditt tunga jobb. Själv jobbar jag på kontor så det borde funka till slutet.

Ska på inskrivning imorgon (v.16) som blev uppskjuten p.g.a. strejken. Men jag har ju redan sett mitt pyre två gånger...

Har för övrigt sug efter jordgubbar (järnrikt) och fisk (omega 3) mest hela tiden och magen växer lite varje vecka.

• IVFmamma

Det känns bättre i ryggen idag, jag ska träffa min Bm på tisdag så jag tar upp det med henne då. Men HP från augusti ska jag ha och sen lite sem, skönt att bara gå och jäsa. Jag tror att nerven reagerar om jag stressar(låter det galet?)men vi får se. När det blir som värst med smärtan så låser sig det i ryggen och låret och jag kan inte gå. Hur ska detta sluta? Jag är ju bara i v.22 Men det är värt varenda sekund av smärta när bebisen sparkar och gör kullerbyttor i magen eller vad den nu håller på med.

• Spe

Här är en till som har ont i ryggen från och till....har haft sjukt ont i några veckor....började aktivera mig mer och faktiskt det försvann... Har börjat göra gravidyoga hemma och hoppas på att det hjälper hålla lemmarna i trimm!

• IVFmamma

Jag försöker ta promenader men lite lugna och inte gå flera km så det går bra. Det är nog inte bra för kroppen att bara sitta stilla och inte göra nått. Längtar till HP och speciellt till BF, jag vill föda barn!!! Nån gång i augusti ska vi åka till Ikea och införskaffa det sista som behövs inför ankomst, längtar till det oxå.

• Spe

Shoppa är kul! Har köpt bärsele och bilbarnstol på familjelivs köp & sälj...bra kap! Har börjat köpa som bodies men inte så mycket...väntar nog en månad till...JAG LÄNGTAR MED!!!

• IVFmamma

Jag har bestämt mig att bara köpa saker till bebisen eller mammagrejer när jag kommer i olika "punkter" i grav. Tex efter v.12, efter Vul på Su och RutinUl och v.25-26 då bebisen kan överleva ifall föds. Men jag har en MASSA kläder, min syrra har fått massor av sin granne(och så har jag köpt en hel del) och det delade vi upp så nu har jag 2 byrålådor med strl. 62, 1 låda med 50 och 1 med 56 + 3 banankartonger med strl.68-98 så jag känner mig lugn än så länge med kläder men det är lite skötbord, nattlampa, täcke, kudde osv. från IKEA.

• Lilla Lindberg
    Svar på #215
    Mattea skrev 2008-06-03 18:59:48 följande:
    Lilla Lindberg, välkommen och grattis! Är liksom Spe lite nyfiken på hur länge ni har försökt?Jag har varit på ultraljud idag De ringde idag efter lunch och frågade om vi kunde komma en dag tidigare pga en planeringsmiss. Inga problem! Allt såg bra ut och BF är 5/11 (en dag tidigare än förut).Kram
    Vi har försökt i 4 års tid med att få en till men nu så gick det.Vi hade fått tid till att komma till Fertilitets avd i början på April men gjorde G-test i slutet på mars och så fick vi ett starkt +. och då kändes det jätte bra..
  • IVFmamma

Jag var hos min BM igår och mätte magen + lyssnade på hjärtljuden som låg på 148 så det blir en flicka kanske(om man tror på skrock) SFmåttet var 22 cm och allt lät jättebra enligt BM!! Härligt!!

• Spe

Glad midsommar till er alla!
    Kramar Spe

• Mattea

Tack det samma, Spe! Glad midsommar på er allihop!

Just nu växer min mage som aldrig förr. Är i 21:a veckan - var det likadant för er?

På tisdag är det dags för besök hos BM, premiär för att lyssna på hjärtljudet Sedan blir det säkert vägning och provtagning också... Hur mycket har ni gått upp hittills? Jag har ingen aning.

KRam

• IVFmamma

När jag var på inskrivning v. 10 så vägde jag 85,5 kg(jag är 184 cm lång, ser lite ut som Sanna Nielsen i kroppen innan grav) sen vägde jag mig på jobbet i v.19 då hade jag bara gått upp 2 kg så i v.19 totalt 4kg +

• IVFmamma

Jag är i v.24 nu, om bebisen föds idag så kan den överleva. Det känns helt underbart och man kan slappna av lite mer.

• IVFmamma
    IVFmamma skrev 2008-06-20 12:11:38 följande:
    När jag var på inskrivning v. 10 så vägde jag 85,5 kg(jag är 184 cm lång, ser lite ut som Sanna Nielsen i kroppen innan grav) sen vägde jag mig på jobbet i v.19 då hade jag bara gått upp 2 kg så i v.19 totalt 4kg +
    Jag menar från innan grav-v.19 så + 4 kg
  • Mattea

Bejbi08, vad skönt att veta att bebben skulle överleva om något skulle gå snett nu.
    + 4 kg är bra, inte alls mycket! Ska som sagt bli intressant att se vad vågen visar... Jag är kort (163) så varje extra kilo känns och syns. Min normalvikt är 58-59 kg.

Kram kram

• Snice

Hej hej!
    Bara så ni vet så går denna tråden ut nu i dagarna... Om ni vill starta en ny tråd, så gör gärna det! jag är så inaktiv här så jag startar ingen... men kanske tittar in ibland!

Klimpen BF 25/11
Svar på tråden Äntligen! Bebis i november 2008!