• Död Ko På Hajk

Önskar tips och råd om vad tänka på

Jag är på väg att flytta ihop med en man jag dejtat i 2 år, och han har en dotter på snart 12 år, som jag aldrig har träffat, bara pratat med på msn genom webcam.

Jag har inte träffat henne eftersom hon endast är hos sin far varannan vecka, och så bor vi 60 mil ifrån varandra.

Iallafall, så har jag noll och ingen erfarenhet av 12 åringar, mer än min syster, som var en smärre katastrof i den åldern, samt att jag var yngre då.
    Men jag har förstått att det kan vara en känslig ålder, just innan puberteten.

Hon är jättegullig och trevlig på msn och läntar efter att få träffas, och hennes pappa säger att hon är gullig rar och enkel.

Men jag vill verkligen att det ska bli så bra som möjligt. Jag tänker inte ta hennes pappa ifrån henne. Hennes mamma är inte så lyrisk över vårt förhållande, då det skiljer 12 år mellan oss. Men jag hoppas att hon inte försöker färga sin dotter, för jag vill verkligen att allt ska vara bra.

Har ni några tips och råd? 

Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
  • Svar på tråden Önskar tips och råd om vad tänka på
  • Död Ko På Hajk

Ingen som har några tips/råd?

Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
  • Död Ko På Hajk

verkligen, ingen?

• Mia22

Var dig själv, visa att du finns där för henne. Låt det få ta sin tid, stressa inte fram en relation. Låt både du och hon vänja er att ni kommer att finnas i varandras liv.

Lycka till!

• Död Ko På Hajk

Tack för ditt tips, hon är iaf införstådd med att jag kommer att flytta in med hennes pappa till sommaren då jag slutar mitt jobb.

JAg hoppas det kommer att gå bra, några fler tips?

• Död Ko På Hajk

Det har visat sig att hon har samma intresse som mig, jag har två hästar, och hon har nu övertalat mig att jag måste ta med dem när jag flyttar, jag hade annars tänkt hyra ut dem till en början till tjejerna i stallet dom går i, men nu letar jag efter stall där nere istället.

Jag tror det här kommer att bli jättebra, på fredag 11 april går flyttlasset.

helgen efter får jag träffa henne för första gången.

Att jag har både katter och hund är också för henne en dröm.

• rally12

Det är ju olika hur barn reagerar på deras föräldrars nya partner. Var dig själv. Lyssna in hennes signaler. Tycker hon att det är jobbigt? Att hon känner sej sedd. Hon kommer alltid ha sin mamma. Men du kan bli en värdefull person i hennes liv. En till vuxen som bryr sig.Hon kanske tycker att det är roligt att ha en till tjej i närheten, när hon är hos sin pappa. Som förstår hennes intressen på ett annat sätt än pappan gör. Lycka till. Man kan aldrig göra mer än sitt bästa.

• Laisen80

Att ni har samma intressen är jättebra!

Ett råd: Vänta inte för länge med att säga ifrån i ditt hem, regler hemma och så...
    Själv är jag i samma sits, har blivit för feg och låter 12-åringen köra med mig helt...
    Förbered dig på att vara nr 2. Barnen går ALLTID före dig, kan kännas lite ibland, men kan nog vara bra att man förstår det ordentligt innan, (jag fattade inte hur mycket ett barn betyder förrän vår gemensamma dotter föddes)

Som ovan nämda, var dig själv är nog viktigast.
    LYCKA TILL!

• Död Ko På Hajk

Hej igen, och tack för mera svar.

Jag börjar känna mig nervös, utan anledning egentligen, för hon är så rar och snäll på msn och säger att hon läntar efter att få träffa mig.

Nu är det ändrade planer, och hon vill komma redan samma helg som jag flyttar ner.
    Jag är osäker på hur jag känner för det, eller jo lite känner jag att det kommer att bli rörigt, men samtidigt känner jag att det är lika bra att vi får det "överstökat" eller hur man ska säga.

Hon är ju bara hos sin pappa varannan helg, och det känner jag inte som någon jätte uppoffring av tid och avvarande av mannen.

Jag har ju själv en dotter på 3 som kommer att träffa sin pappa lite mindre regelbundet, visst vill han ha henne varannan vecka, men hans jobb säger emot där.

Mitt ex är inte heller så jublande lycklig över att jag träffat en 12 år äldre man.

Jag är ju bara människa och kan bara göra mitt bästa.

Det här med regler i hemmet, visst måste jag kunna säga till henne om jag tycker hon slarvar med städ, eller sånt? Eller ska man ta det med hennes pappa som säger till, jag känner att det vore enklast om jag kunde säga till henne på en gång om jag tycker rummet är rörigt, nu är det ju visserligen hennes rum, men normal ordning, med smutstvätt i tvättkorgen och liknande? Det är ju inte mitt jobb att fostra henne, men en sån sak som att säga till om det behövs kan väl inte vara något att bråka om?

hmm, låter som jag måste ta det med mannen, innan jag flyttar kanske.

Nåja, Det ger sig väl med tiden.

Det närmar sig nu och jag har hur mycket som helst att göra och packa och städa men sitter hellre här vid datorn.

Jag är inställd på att det kommer att gå bra, och om det inte gör det så är jag inställd på att fixa det. Jag kommer inte att ta på mig en mammaroll till henne, utan vara en vuxen i hennes närhet som finns där för både henne och hennes pappa.

• annasahlup

När det gäller stö och så; prata med henne, hon är ju stor. Du kan säkerligen ta det direkt med henne. Jag skulle nog säga att det är ditt jobba att fostra henne eftersom att du väljer att flytta ihop med hennes pappa. Du blir hennes förälder (inte mamma men förälder) varannan vecka.

Men som någon sa innan, stressa inte fram någonting och var dig själv från början!!!

Lycka till!!

• annasahlup

När det gäller stök och så, skulle det vara.

• Död Ko På Hajk

Tack alla, nu är det bara timmar kvar innan vi åker.

Jag borde sova, men är för nervös.

Hon har sagt till sin pappa att hon läntar till fredag, för då får hon träffa mig.
    Jag tror det kommer att gå jättebra, det är mer själva flytten från allt invant och tryggt som gör att jag är nervös.

Jag tror att det kommer att ta ett tag innan jag vågar "ta plats" Jag bosätter mig ju faktiskt i ett hem som innan är hennes.
    Mannen kommer att få vara ett jättestöd framöver, ny ort, nytt boende, nya vänner, nytt jobb.

Det ordnar sig såklart.

Svar på tråden Önskar tips och råd om vad tänka på