• Xcena

Bilstolar i England?

Nu ar det snart dags att kopa ny bilstol till min son da han har borjat att bli for stor for babyskyddet. Var runt och kollade utbudet lite och hittar ingen som man kan ha bakatvand. Det ar ju helt andra regler har an i Sverige. Har ska man vanda framat vid 9 manader tydligen, och det vill inte jag gora. Vart kan jag hitta en bilstol som jag kan ha at bada hallen? Har kollat Mothercare, men de hade inget. Tips nagon?

• Svar på tråden Bilstolar i England?
  • Laddad

Kan du inte beställa någon från Sverige, som kan skickas till dig?

• Xcena
    Laddad skrev 2008-03-21 08:48:19 följande:
    Kan du inte beställa någon från Sverige, som kan skickas till dig?
    Jo, det skulle jag kunna gora. Men jag skulle foredra om jag kunde kopa den har sa att jag kan se den forst.
  • sbalogun

Britax First Class ar en man kan ha bakatvand och framatvand.. Jag har den till mina barn och har varit jattenojd. Annars kanske isofix vore nat for dig.. det ska ju vara det allra sakraste just nu. Kanske inte sa himla smart att kopa en fran Sverige utan att ha sett forst.. alla bilstolar passar ju inte i alla bilar heller.

• Xcena
    sbalogun skrev 2008-03-21 10:28:15 följande:
    Britax First Class ar en man kan ha bakatvand och framatvand.. Jag har den till mina barn och har varit jattenojd. Annars kanske isofix vore nat for dig.. det ska ju vara det allra sakraste just nu. Kanske inte sa himla smart att kopa en fran Sverige utan att ha sett forst.. alla bilstolar passar ju inte i alla bilar heller.
    Tack! Vet du vart jag kan hitta de?
  • jsmfb

Det finns en butik i England som säljer Britax nordiska stolar, First Class är ju inte godkänd bakåtvänd till lika hög vikt. Kolla in incarsafetycentre.co.uk/shop/special.html. Lite töntigt att stolarna ligger under special needs.

• sbalogun

Jag kopte min pa www.kiddicare.com men som jsmfb sager far man vanda till framatvand tidigare an i Sverige.. alltsa man kan inte ha bakatvand fram till 4 ar. Fast det beror ju oxa pa vikten pa barnet.. lycka till!

• Little J

Mothercare säljer också Britax bilbarnstolar

Svar på tråden Bilstolar i England?